Een ‘frisse’ website
Makkelijk als je iedere maand binnenstapt. Zo kwamen de mannen van Risseeuw weer binnen, maar dit keer niet alleen om de ramen te wassen. Het was ook tijd voor een nieuwe ‘frisse’ website. De oude website bood niet meer alles wat ze zochten. Zo kwamen niet alle offerte aanvragen meer goed binnen, alle reden voor een nieuwe website.
Duidelijk startpunt vanuit bestaande website
Omdat op de huidige website alle diensten van Schoonmaakbedrijf Risseeuw duidelijk en overzichtelijk stonden en de basis van de website klopte konden wij snel aan de slag. Ons was namelijk al snel duidelijk welke pagina’s, conversies en andere functionaliteiten de nieuwe website nodig heeft. Vanuit de bestaande website hebben we vooral gekeken naar ‘wat kan er beter’. Hierin miste we vooral foto’s en aankleding, dit namen we mee in het nieuwe ontwerp.
Natuurlijk moest er ook weer een werkend formulier komen zodat klanten een offerte kunnen aanvragen. Inclusief koppeling met hun dashboard. Iedere offerte-aanvraag is te bekijken in hun dashboard. Wanneer de klant akkoord gaat met het voorstel, wordt er met één druk op de knop een nieuwe klant aangemaakt.
Voor en na de schoonmaak
Er was genoeg beeldmateriaal om mee te werken. Hier zagen we vooral de mogelijkheden om de afbeeldingen zo op te maken dat op de website een before en after staat van de schoonmaak. Zo krijgen (mogelijke) klanten direct een goed beeld van wat hen te wachten staat.
Ook hebben we het druppel element vanuit het logo gebruikt als branding op de website. Zo krijgt heel het bedrijf een herkenbaar geheel.
Verder zijn reviews belangrijk, omdat klanten tegenwoordig vooral willen weten of een bedrijf betrouwbaar is en goed in hun werk. Op iedere pagina zijn er reviews zichtbaar, waarbij het natuurlijk helpt dat ze bijna alleen maar positieve reviews krijgen!
Prettige samenwerking met eigen glazenwasser
Afspraken zijn natuurlijk makkelijk gemaakt als je elkaar toch al regelmatig ziet. Dus verliep de samenwerking ideaal. Omdat er vooraf veel duidelijk was zaten we goed op één lijn. Ook binnen het team verliep de samenwerking soepel. Samen maakte we de plannen. Lorenzo zorgde voor het ontwerp, Sander voor de bouw en Davina voor de teksten en foto’s.
Koppeling met dashboard
Ideaal natuurlijk als zowel de website als het dashboard bij ons lopen. Zo is de koppeling ook zo gemaakt. Zo komen nu ook alle offerte aanvragen overzichtelijk in het dashboard en wordt het plannen van schoonmaakklussen nog makkelijker.