CaseOplevering: Schoonmaakbedrijf Risseeuw

2 min leestijd
Sander Bruggeman

Schoonmaakbedrijf Risseeuw is een jong en fris schoonmaakbedrijf uit Axel, dat de afgelopen jaren ontzettend hard gegroeid is. Met meer dan 1.000 klanten in Zeeuws-Vlaanderen was er behoefte aan een dashboard waarin ze al hun klanten konden inzien én waarin ze werkzaamheden aan klanten konden koppelen. Het doel van dit dashboard was een duidelijk overzicht dat rust biedt.

Oplevering: Schoonmaakbedrijf Risseeuw

Een overzichtelijk dashboard

Nederdesign heeft dit dashboard voor het schoonmaakbedrijf mogen realiseren. Het dashboard is klein gestart. De allereerste stap was het toevoegen van de klanten en de werkzaamheden die per klant worden uitgevoerd. Later is er een logboek toegevoegd. Hierin werd bijgehouden wanneer welke werkzaamheden zijn uitgevoerd, op deze manier kan er altijd makkelijk terug worden gekeken naar wat er wanneer precies gedaan is.

Toename aan positieve reviews

De volgende stap was het inbouwen van de mogelijkheid om vanuit het dashboard mails te versturen naar de klanten. Zo worden er nu bijvoorbeeld automatische mails naar klanten gestuurd waar onlangs is schoongemaakt. In deze automatische mail krijgen ze de vraag of ze tevreden zijn over de verrichte werkzaamheden en of ze een review willen achterlaten. Voorheen werden klanten mondeling gewezen op het achterlaten van een review. Nu er via de mail wordt gevraagd om een beoordeling, is er te zien dat het aantal reviews wekelijks toeneemt. Het bedrijf levert kwaliteit, dus deze reviews zijn vrijwel altijd positief. Maar mocht het zo zijn dat er een negatieve review geplaatst wordt, dan kan Nederdesign het schoonmaakbedrijf tips geven en ondersteuning bieden om hier op een goede manier mee om te gaan. Ook benieuwd hoe je met negatieve reviews omgaat? Lees dan ons blog hierover.

Efficiënt te werk

De functionaliteit waar op dit moment aan wordt gewerkt is de ‘slimme agenda’. Met behulp van deze agenda worden klanten ingepland op basis van hun postcode en wensen, bijvoorbeeld eens per twee maanden de ramen zemen. Hierdoor kan het personeel van Schoonmaakbedrijf Risseeuw heel efficiënt te werk gaan, omdat meerdere klanten uit dezelfde plaats op dezelfde dag ingepland kunnen worden.

Sander Bruggeman
Sander BruggemanEigenaar

Met websites en online marketing ondersteun ik ondernemers met het vergroten van hun online zichtbaarheid.

Ook samenwerken?

We helpen je graag met het realiseren van jouw online doelstellingen. Neem vandaag contact met ons op voor een kenningsmakingsgesprek!

Neem contact op

Ook interessant

Oplevering: Zeeland Boten
3 min leestijd

Oplevering: Zeeland Boten

Case:Varen draait vooral om genieten. Dat weten ze bij Zeeland Boten als geen ander. Daarom nemen ondernemers Stefan en Daan met plezier jouw zorgen uit handen. Een boot kopen, leasen of stallen, het kan allemaal bij hun bedrijf in Middelburg.

Lees meer
Oplevering: Speelnest
4 min leestijd

Oplevering: Speelnest

Case:Op de website van Speelnest vind je een bonteverzameling van artiesten die hun voorstellingen aanbieden. Deze worden overzichtelijk getoond op de gloednieuwe, speelse website. Je kunt contact opnemen met de artiesten of advies opvragen bij Speelnest!

Lees meer
Oplevering: Zeeuwse Gronden
4 min leestijd

Oplevering: Zeeuwse Gronden

Case:Ter gelegenheid van hun nieuwe kantoor organiseerde Zeeuwse Gronden een bourgondisch diner voor de hele binnenstad van Terneuzen. Een feestelijk moment! De kaartverkoop en toegangsregistratie? Die werd gedaan met het systeem Ticket or Leave it.

Lees meer
Bekijk alle berichten