Bij het bouwen van de website was het van belang dat deze overzichtelijk en duidelijk zou worden. Patrick had zelf al bepaalde gedachten over de website. Deze gedachten heeft hij uitgewerkt in een schets, waar hij vervolgens mee naar de Internet Profs van Nederdesign is gegaan. In deze schets stond een vierkant model waarin de vier drijfveren staan om je huis te verduurzamen. Vanuit de drijfveren kun je doorklikken naar de producten: zonnepanelen, verwarmen en isolatie.
Goed converterende website
Afhankelijk van de gekozen drijfveer, bijvoorbeeld financiële besparing of investeren in een betere toekomst, krijg je een andere whitepaper. Sander Bruggeman van Nederdesign: ‘Het team van Nederdesign is aan de slag gegaan met de schetsen van Patrick. Deze hebben we verder gefinetuned, zodat er binnen onze visie een goed converterende website ontstaat.’
Verschillende persona’s
‘We benaderen de potentiële bezoeker in vier doelgroepen, oftewel persona’s,’ vertelt Sander. ‘Deze zijn gespiegeld aan de drijfveren die Patrick heeft opgesteld. De persona’s kunnen vervolgens op een wisselend moment in het aankooptraject de website bekijken. Bijvoorbeeld wanneer ze nadenken over verduurzamen, maar nog geen offertes hebben aangevraagd. In dat geval biedt Patrick algemene whitepapers aan, waarin je tips krijgt die handig zijn bij het aanvragen van offertes. Andere bezoekers hebben al offertes aangevraagd en willen juist weten wat Patrick voor hen kan betekenen. Daarin proberen we hen ervan te overtuigen met Patrick in zee te gaan.’
Aansprekend thema en unieke dienst
Sander: ‘Verduurzamen is een heel actueel onderwerp. Iedereen lijkt op dit moment bezig met energiebesparende maatregelen. Het thema spreekt ons aan en zijn dienst is heel erg uniek, waardoor het extra leuk is om voor Patrick te werken. We zagen veel kansen op het gebied van online marketing, waarin hij ons ook het vertrouwen geeft om daarmee aan de slag te gaan!’