Case

Oplevering: Bankgeheim

2 min leestijd

Van app tot webshop… Door de jaren heen heeft Nederdesign bijna alles op online gebied voor Bankgeheim mogen uitvoeren. Ook wordt er steeds meer focus gelegd op online marketing… En dat werkt! Een leuk en uitdagend project.

Oplevering: Bankgeheim

Case informatie

Klant
Bankgeheim
Oplevering
Maart 2020
Type
Webshop

Van app, naar online marketing, naar website met webshop

De werkzaamheden die Nederdesign voor Bankgeheim mocht én mag uitvoeren, kwamen niet allemaal tegelijk. Er werd begonnen met een app. In deze app stonden updates over events, nieuwe collecties, enzovoort. Marie-Kristien: ‘De app had een mooie vormgeving en we waren er heel blij mee! Maar het up-to-date houden, was toch te veel werk.’ Daarom is de focus veel meer komen te liggen op de website. Later werd dit uitgebreid met online marketing én een webshop.

Webshop met shop-the-look-indeling

Sander van Nederdesign: ‘Datgene wat de webshop mooi maakt, is dat we niet met een traditionele indeling van categorieën en producten werken. Iets wat je wel veel ziet bij andere kledingwinkels, je kiest een type kledingstuk en vervolgens de maat, merk en kleur. Dit past niet bij Bankgeheim. Het unieke van deze winkel is juist het personal shoppen en onder het genot van een glaasje cava de perfecte outfit samenstellen. Dit wilden we ook doorvertalen in de webshop. De webshop bevat een ‘shop-the-look’-indeling. Er worden meerdere outfits gepresenteerd en door de look te openen zie je alle artikelen, die je vervolgens in de juiste maat kunt bestellen.’

Bankgeheim valt op

In het interview met Marie-Kristien vertelde ze over het effect van de online marketing: ’Op een gegeven moment kwam er een Hollandse dame de winkel in. Zij had op Google gezocht naar bepaalde merken en kwam al snel bij Bankgeheim uit.’ Bankgeheim heeft een aantal bijzondere merken die je niet in iedere kledingwinkel aan kunt schaffen. Hier speelt Nederdesign op in. Sander: ‘We proberen Bankgeheim binnen deze merken op te laten vallen in de Google zoekresultaten. Hiermee gaan we de concurrentie aan met de websites van de merken zelf. En wanneer een winkel in de regio, die dezelfde merken verkoopt, stopt dan triggeren we middels advertenties de klanten. We informeren ze over het feit dat er dichtbij een goed alternatief is. Bankgeheim! We zien dat er klanten van ver komen, dat is tof.’

Ook interessant

441% conversiestijging door Google Ads voor Steda Housing
2 min leestijd

441% conversiestijging door Google Ads voor Steda Housing

Case: Voor een nieuw startende website is het lastig om vanaf het begin te scoren in de organische zoekresultaten, door de autoriteit van de website. Om je zichtbaarheid direct een boost te geven biedt betaald adverteren een uitkomst!

Lees meer
Oplevering bezoekersregistratie Royal Hotels
4 min leestijd

Oplevering bezoekersregistratie Royal Hotels

Case: Jens Hoogstad van Royal Hotels kwam naar ons toe met de vraag of wij een oplossing hadden voor de bezoekersregistratie van zijn hotelgasten. We zijn aan de slag gegaan met een webapplicatie, zodat bezoekers eenvoudig kunnen inchecken.

Lees meer
Oplevering: Barista op Wielen
3 min leestijd

Oplevering: Barista op Wielen

Case: Gasten op beurzen, evenementen en bruiloften voorzien van een heerlijk bakje koffie en allerlei andere koffiespecialiteiten. Dat is wat opgeleid barista Dylan van Overmeire van Barista op Wielen het liefste doet!

Lees meer
Bekijk alle berichten