Online marketingEen goede feestdagencampagne? Begin op tijd!

2 min leestijd
Davina Schot

De een is al bezig met sinterklaascadeaus en kerstmenu’s, de ander vindt het maar onzin. Wat je mening ook is, je kunt niet ontkennen dat de feestdagen steeds eerder te lijken beginnen. In ieder geval in de winkels en online, ook dagen zoals Black Friday hebben hier een grote invloed op. Wil jij ook meer klanten in het seizoen? We helpen je graag met het opzetten van jouw feestdagencampagne.

Een goede feestdagencampagne? Begin op tijd!

Een goed concept

Een goede campagne begint allemaal met een goed idee. Naast het verkopen van producten is de periode rondom de feestdagen ook uitermate geschikt om je bedrijf van een andere kant te laten zien en de branding van je bedrijf te ondersteunen. Denk bijvoorbeeld aan het steunen van goede doelen of andere maatschappelijke thema’s.

Wat is je doelstelling?

Voordat je een succesvolle campagne start, is het belangrijk om te bedenken welke doelen je campagnes rondom de feestdagen hebben. Wil je producten verkopen? Andere klanten bereiken? Of leads verzamelen?

Vul je doelgroep

Heb je op dit moment nog geen acties rondom sinterklaas en kerst? Een ideale campagne is het verzamelen van leads. Zorg ervoor dat je nu al start met het verzamelen van e-mailadressen zodat je later je producten of actie met hen kan delen. Bewust en onbewust zijn mensen al lang bezig met de feestdagen. Mensen beginnen steeds eerder met inkopen doen om stress te vermijden, kosten te spreiden of goede deals te vinden.

Denk andersom en bereik andere klanten

Je weet wie jouw producten graag zouden willen kopen. Maar tijdens de feestdagen koop je (meestal) geen cadeaus voor jezelf. Je moet dus een andere doelgroep bereiken dan je wellicht normaal zou doen. In dit geval dus vrienden, partners en familie van je doelgroep. Afhankelijk van het kanaal dat je gebruikt, zijn er verschillende manieren om slim je doelgroep te bereiken.

Creëer een landingspagina

Maak van dit moment gebruik om een twist te geven aan je website en creëer een landingspagina rondom de feestdagen. Hierop kun je bijvoorbeeld al je producten die geschikt zijn voor de feestdagen verkopen. Geef ook online de mogelijkheid om volledig in de kerst- en sinterklaassfeer te komen.

Korting geven ja of nee?

Geef je korting ja of nee? Het is voor velen een lastige afweging. Na een aantal jaren Black Friday gekte in Nederland wordt korting door veel klanten gewenst, maar óók verwacht. Veel mensen wachten zelfs specifiek op deze periode voordat ze inkopen gaan doen. Geef je liever geen korting? Bedenk dan een andere manier om toch iets speciaals te bieden rondom de feestdagen.

Start nu met je campagne

Start nu met je campagne. Alle personen die nu al op je website komen kun je gemakkelijker nogmaals aanspreken in de komende maanden. De feestdagen zijn een periode waar veel mensen kopen en je doelgroep over het algemeen groter wordt. Profiteer van deze periode en bekijk welke mogelijkheden de feestdagen voor jou hebben.

Davina Schot
Davina SchotOnline marketeer

Met online marketing ondersteun ik ondernemers bij het bereiken van hun klant, op het juiste moment met de juiste boodschap.

Ook een succesvolle campagne opzetten? We helpen je graag.

We helpen je graag met het realiseren van jouw online doelstellingen. Neem vandaag contact met ons op voor een kenningsmakingsgesprek!

Neem contact op

Ook interessant

Haal meer uit je e-mailmarketing met funnels
3 min leestijd

Haal meer uit je e-mailmarketing met funnels

Online marketing:E-mailmarketing is al jaren een geliefde vorm van marketing onder marketeers. Het is relatief goedkoop en je kunt daadwerkelijk relevantie bieden. Met e-mailfunnels maak je jouw e-mailmarketingstrategie nog beter.

Lees meer
Vijf tips voor een goede pitch
2 min leestijd

Vijf tips voor een goede pitch

Online marketing:Het hebben van een goede pitch is de basis van ieder succesvol verkoopgesprek. Het maakt duidelijk wat je doet en welke problemen je oplost voor jouw klanten. Met een goede pitch kun je in slechts 30 seconden een blijvende indruk achterlaten.

Lees meer
Hoe FAQ-pagina’s waarde toevoegen aan jouw vindbaarheid
5 min leestijd

Hoe FAQ-pagina’s waarde toevoegen aan jouw vindbaarheid

Online marketing:Jouw FAQ-pagina heeft dubbel waarde. Waarde voor jouw klanten maar ook waarde voor jouw online vindbaarheid. Met een juiste FAQ-pagina verhoog je jouw relevantie. Hoe je dit doet? We delen handige tips hoe je de juiste vragen vindt.

Lees meer
Bekijk alle berichten