Online marketingIs jouw bedrijf dicht? Genereer toch omzet!

4 min leestijd
Wendy de Clerck

Je bedrijf is gesloten en helaas… dat blijft de komende weken zo. Mensen mogen niet langskomen om kleding te kopen, hun haar te laten knippen of te genieten van een heerlijk gerecht. Maar er zijn kansen, online kansen! Door online goed vindbaar en zichtbaar te zijn, kun je wellicht omzet genereren terwijl je fysieke bedrijf dicht is.

Is jouw bedrijf dicht? Genereer toch omzet!

Hoe word ik online vindbaar?

Door online actief te zijn! Dat kan op verschillende manieren, zoals via social media, (betaalde) advertenties of door het hebben van een webshop of website. Maar hoe doe je dat? Het aanmaken van een social media account op Facebook of Instagram is gratis en om online te adverteren heb je een website of webshop nodig. Daar helpen wij van Nederdesign je graag bij. Het ontwerpen en bouwen van een website of webshop is namelijk één van onze specialiteiten.

Online marketing

Door middel van online marketing maak je jouw bedrijf beter zichtbaar en vindbaar. Dit doe je door online te communiceren. Online communiceren kan op verschillende manieren, welke manier het beste werkt voor jouw bedrijf hangt af van het doel dat je wil bereiken. Wil je meer webshopbezoekers, meer naamsbekendheid of meer (online) aankopen? Op basis van je doelstelling(en) kies je de juiste mix van online marketingmiddelen. De meest gebruikte middelen zijn:

  • schrijven van de juiste content voor website of webshop
  • het verbeteren van je website of webshop
  • social media
  • online adverteren

Schrijven van content

Een professionele website of webshop bestaat uit passende content. Teksten die (potentiële) klanten informeren over wat je te bieden hebt en wie je bent. Speel in je teksten in op de behoeften van je klant. Goede webteksten dragen bij aan de vindbaarheid van je website. De tekst wordt namelijk geindexeerd door zoekmachines als Google en Bing. Het indexeren houdt in dat de zoekmachines pagina’s registreren voor in hun database. Deze indexering bepaalt hoe zichtbaar je bent in de zoekresultaten. Daarom zijn teksten zo belangrijk. Lees ook eens ons blog: ‘Online goed gevonden worden, hoe doe je dat?

Verbeteren van je website/webshop

Heeft je website veel bezoekers maar valt de online verkoop tegen? Dan is het goed om in kaart te brengen hoe de websitebezoekers zich gedragen. Hoe navigeren ze, waar klikken ze op en tot waar bekijken ze je website? Zo kom je erachter wat je bezoekers interessant vinden, wat ze zien en waar ze eventueel afhaken.

Social media

Zoals eerder aangegeven, is het aanmaken van een professioneel social media kanaal gratis. Vul je bedrijfsprofiel volledig in en gebruik je logo als profielfoto. Nodig mensen uit om je bedrijfspagina te volgen en plaats berichten over wat je wél kunt doen nu je bedrijf gesloten is. Kapperszaak? Deel tips en tricks voor het onderhouden van het haar en bied doe-het-zelf verfkits aan. Heb je een sportschool? Deel oefeningen die sporters thuis of buiten kunnen uitvoeren. Restauranthouder? Deel je afhaalmenu, laat mensen bestellen via een berichtje en deel foto's van je lekkerste gerechten. Bonustip: Maak bij het plaatsen van je bericht gebruik van je bedrijfsnaam en gebruik relevante hashtags.

Online adverteren

Naast het onder de aandacht brengen van je producten of diensten via je website, webshop of social media is het mogelijk om online te adverteren. Nu alles nog een tijdje dicht blijft, kan het interessant zijn om je producten of diensten te promoten en zo extra onder de aandacht te brengen. Dit kan door middel van online adverteren via tekstadvertenties (zoekcampagne), productadvertenties (shoppingcampagne), beeldadvertenties (displaycampagne), videocampagnes of via social media. 

Doelen stellen

Welke online marketingmiddelen zijn geschikt voor jouw bedrijf? Dat is afhankelijk van jouw doelstelling(en). Vind je het lastig om het bezoekersgedrag in kaart te brengen? Of weet je niet waar je moet beginnen met online adverteren? Wij van Nederdesign helpen je graag! Onze eventuele samenwerking begint met een goed gesprek waarin we samen een hoofddoelstelling en ondersteunende subdoelstellingen bepalen. Tien verkochte broeken of twintig afhaalmaaltijden op een dag? Op basis van de doelstellingen bepalen we welke online marketingmiddelen we inzetten om deze doelen te behalen.

Kortom: er zijn kansen om tijdens de sluiting van je bedrijf te werken aan je naamsbekenheid én je producten of diensten te verkopen. Ga zelf aan de slag met bovenstaande tips of contacteer ons en we drinken samen online een kop koffie om de mogelijkheden passend bij jou budget in kaart te brengen. Vul ons contactformulier in en wij nemen binnen één werkdag contact met je op.

Wendy de Clerck
Wendy de ClerckOnline marketeer

Met online marketing verbeter ik samen met ondernemers hun content om hun online vindbaarheid te vergroten.

Benieuwd naar de oplossingen binnen jouw budget?

We helpen je graag met het realiseren van jouw online doelstellingen. Neem vandaag contact met ons op voor een kenningsmakingsgesprek!

Neem contact op

Ook interessant

Inhaakkalenders gebruiken voor je social media strategie?
3 min leestijd

Inhaakkalenders gebruiken voor je social media strategie?

Online marketing:We kennen het allemaal wel. Je probeert regelmatig te posten op social media maar soms mis je inspiratie. Dat is vaak het moment dat mensen grijpen naar de inhaakkalender. Toch levert dit niet altijd de social media content op die je zou willen.

Lees meer
Update: de social media afmetingen van 2023
4 min leestijd

Update: de social media afmetingen van 2023

Online marketing:Het is weer tijd voor een update over de social media afmetingen. Hier vindt je het overzicht met alle afbeeldingsafmetingen van 2023. Bekijk ze nu, zodat ook jouw social media berichten er in het nieuwe jaar tip top uitzien.

Lees meer
Google Analytics 4: de statistieken toegelicht
3 min leestijd

Google Analytics 4: de statistieken toegelicht

Online marketing:Analytics 4 is op veel gebieden anders dan het huidige Analytics Universal. In dit artikel lichten we een aantal belangrijke statistieken toe, zodat jij weet hoe je de data moet interpreteren.

Lees meer
Bekijk alle berichten