Gebruiksgemak voor Camping Tuinenburg en hun klanten
We zijn begonnen met een kick-off gesprek waarin we het boekingsproces van Camping Tuinenburg hebben doorgenomen. De belangrijkste wens van Ferdie was daarbij werk uit handen nemen. Deze boekingsmodule maakt het voor campinggasten makkelijk om een plaats te boeken op de door hun gewenste datum. Maar voor onze klant Ferdie levert het nog meer gemak op. Zo wordt de boeking automatisch bijgehouden in een dashboard en krijgt de klant automatisch een factuur. Zo laten we de website wat handwerk overnemen.
Duidelijke instellingen
Bij het maken van een boekingsmodule is het belangrijk dat we alles duidelijk hebben. Samen met Camping Tuinenburg hebben we alles doorgenomen:
- Wanneer mag er wel of niet geboekt worden?
- Wat kost een boeking op welke datum?
- Wanneer komen er extra kosten bij?
Op basis van dat gesprek zijn we aan de slag gegaan met de boekingsmodule, ook hebben we het zo opgezet dat als er een wijziging plaatsvind dat Ferdie deze zelf makkelijk kan aanpassen.
Maak je werk ook makkelijker?
Camping Tuinenburg heeft een eigen dashboard gekregen waar de boekingsaanvragen zichtbaar zijn. Ferdie kan ze eenvoudig inzien en indien nodig aanpassen. Zodra de boeking geaccepteerd wordt, krijgt de klant direct een boekingsbevestiging met de factuur voor de aanbetaling. De klant kan deze factuur direct voldoen met iDeal, Bancontact etc.
In het dashboard ziet Camping Tuinenburg direct welke gasten er vandaag aankomen op de camping en wie er vertrekt. De verschillende tarieven worden per periode ingesteld. In het voor- en naseizoen betaald de gast iets minder dan in het hoogseizoen. Bij iedere boeking wordt dit netjes uitgerekend.
Natuurlijk spreekt het voor zich dat als je handelingen weg neemt dat dit enorm veel gemak oplevert. En er is minder ruimte voor menselijke fouten bij herhalende handelingen. Ideaal!