Vrij in ontwerp en vormgeving
Zowel het ontwerp, als de vormgeving van de website mocht het team van Nederdesign op zich nemen. Sander: ‘Op basis van het bestaande logo, wat ze enkel op briefpapier en afsprakenkaartjes had, hebben we de website vormgegeven. We kregen hierin veel vrijheid. Dat maakt een opdracht nog altijd nét iets leuker!’
Opgesplitste website
Omdat Rosita zowel kapster als schoonheidsspecialiste is, moest haar website daarop aangepast worden. Bepaalde klanten komen enkel voor een schoonheidsbehandeling, terwijl anderen enkel voor een knipbeurt komen. Daarom is er op de homepage een duidelijke splitsing gemaakt tussen de schoonheidssalon en de kapsalon. Hierbij is met twee verschillende kleuren gewerkt, die ook terugkomen op de vervolgpagina’s van de website. Wel zo duidelijk!
Het gebruiksvriendelijke Nederdesign CMS
Op de website van Salon Rosita hoeft niet vaak iets aangepast te worden. Maar mocht dit wel het geval zijn, wanneer behandelingen of tarieven veranderen bijvoorbeeld, dan kan Rosita dit heel makkelijk zelf aanpassen via het gebruiksvriendelijke Nederdesign CMS. Ook verstuurt ze periodiek een nieuwsbrief naar haar klanten vanuit het CMS. Sander: ‘We kijken regelmatig met haar mee en geven haar gevraagd en ongevraagd tips om de website en de nieuwsbrieven nog beter te maken. Dat doen we natuurlijk graag!’
Website past als een maatpak
Sander: ‘Het maken van deze website hebben we met veel plezier gedaan. Rosita is een vlotte vrouw, met wie we direct een klik hadden. Samen sparren over de website en het bereiken van haar doelgroep… En dat daar dan uiteindelijk de splitsing van kapsalon en schoonheidssalon uit voortkomt, dat is erg leuk. Zo kom je samen tot een website die als een maatpak past bij haar bedrijf!’