Adverteren in zoekmachines, hoe werkt het?

3 november 20203 minuten leestijd

Iedere ondernemer wil zoveel mogelijk verkeer naar zijn of haar website. Een snelle manier om dit te realiseren is SEA. SEA staat voor Search Engine Advertising, oftewel zoekmachine-adverteren. Bij deze manier van adverteren betaal je voor het plaatsen van een of meerdere advertenties in zoekmachines zoals Google en Bing.

Meer verkeer

Het grote doel van betaald adverteren is om zoveel mogelijk relevant verkeer naar je website te krijgen, tegen een zo laag mogelijk bedrag. Bij SEA adverteer je op zoekwoorden waarvoor je budget beschikbaar stelt. Hierdoor verschijnt jouw advertentie bovenaan de pagina bij een gerelateerde zoekopdracht. Je doel is natuurlijk om de advertentie zo vaak mogelijk te laten zien, waardoor er zo veel mogelijk mensen op de advertentie klikken. Want: hoe meer klikken, hoe meer mensen je website bezoeken en hoe groter de kans op een aankoop of contactmoment!

SEA, hoe begin je?

De populairste manier om betaald te adverteren is via Google Ads. Via Google Ads kun je advertenties aanmaken in de vorm van tekst of een banner. Deze advertenties worden boven en onder de organische zoekresultaten vertoond als jouw potentiële bezoeker in Google een zoekterm invoert. Wanneer er daadwerkelijk op de advertentie geklikt wordt betaal je hier een bedrag voor. Dit is de Cost Per Click, afgekort CPC. Hoe populairder de zoekterm, hoe duurder de kosten per klik zijn.

Tip: stel een dagbudget in

Advertenties kunnen in een korte tijd veel verkeer genereren naar je website, maar daardoor kan het je ook veel geld kosten. Daarom is het goed om een dagbudget in te stellen. Met dit dagbudget geef je aan hoeveel geld je maximaal per dag wil uitgeven aan je campagne. Zo kom je nooit voor verrassingen te staan.

Aan de slag!

Wil jij voor jouw bedrijf ook aan de slag met SEA, maar weet je niet hoe je hieraan begint? Neem dan eens contact met ons op. De internet profs van Nederdesign helpen je graag verder!

Ook online adverteren?

Sander Bruggeman

We helpen je graag met het realiseren van jouw online doelstellingen. Neem vandaag contact met ons op voor een kenningsmakingsgesprek!

Neem contact op

Ook interessant:

Ideale productfoto’s voor jouw webshop. Hoe maak je ze?
16 november 20204 minuten leestijd

Ideale productfoto’s voor jouw webshop. Hoe maak je ze?

De kwaliteit van je producten en de betrouwbaarheid van jouw webwinkel wordt beoordeeld aan de hand van je productfoto’s. Daarom loont het altijd om te investeren in mooie productfoto’s. Hoe? Dat lees je in deze blog.

Lees meer
Online goed gevonden worden, hoe doe je dat?
12 oktober 20203 minuten leestijd

Online goed gevonden worden, hoe doe je dat?

SEO? SEO-teksten? Wat SEO is en waarom het zo belangrijk is voor je website lees je in dit artikel.

Lees meer
De ideale ‘Over ons’ pagina
16 juli 20203 minuten leestijd

De ideale ‘Over ons’ pagina

De pagina Over ons is een van de meest bekeken pagina’s van je website. Wil je meer conversies halen uit deze pagina? Lees dan zeker dit artikel. Het is tijd voor een optimalisatie van de grootste conversiepagina!

Lees meer