De ideale ‘Over ons’ pagina

16 juli 20203 minuten leestijd

De pagina Over ons is een van de meest bekeken pagina’s van je website. We zien dit bij de statistieken van onze klanten. We zien vaak een Over ons pagina met het aanbod, de medewerkers, de missie en visie van het bedrijf en vaak ook hoe lang het bedrijf al bestaat. Ziet jouw Over ons pagina er zo uit, lees dan zeker dit artikel. Het is tijd voor een optimalisatie van de grootste conversiepagina!

De vent achter de tent

Bezoekers die jouw Over ons pagina bezoeken zijn al geïnteresseerd in jouw bedrijf. Het is daarom een van de belangrijkste pagina’s van je website. Het is de pagina waar je de laatste twijfelaars over de streep trekt om actie te ondernemen. Het is de pagina waar ze ‘de vent achter de tent’ te zien krijgen. Het grootste doel van de pagina is dan ook duidelijk maken aan de bezoekers waarom ze voor jouw bedrijf moeten kiezen. We geven je graag een aantal tips.

Kies voor een persoonlijke benadering

Maak de bezoeker duidelijk wie er achter het bedrijf zit. Wie is de eigenaar? Wat zijn de drijfveren en kernwaarden van het bedrijf? Waar word je gelukkig van als ondernemer? Schrijf vanuit je passie en hart voor de zaak. Beschrijf jouw bestaansrecht als ondernemer. Inspiratie nodig? Vraag je klanten waarom ze juist voor jou gekozen hebben.

Beschrijf wat jou beter maakt dan je concurrenten. Waar zit jouw toegevoegde waarde? Schrijf altijd in de ik- of wij-vorm. Je vertelt over jouw trots, daar past geen derde persoonsvorm bij. Heb je een informeel bedrijf, waar humor een grote rol speelt, laat dit dan ook zeker terug komen. Laat de pagina een weerspiegeling zijn van de bedrijfscultuur. Plaats meerdere foto’s van je kantoor, kantine of personeelsuitstapjes. Heb je iedere vrijdagmiddag een gezellige borrel om de week af te sluiten, toon deze dan.

Hou het eerlijk

De Over ons pagina bevat geen marketingtaal met snelle kreten als deskundig, jong, dynamisch of klantvriendelijk. Ooit al eens een bedrijf gezien dat niet deskundig en klantvriendelijk wil zijn? Gebruik je deze woorden, onderbouw ze dan met feiten. Ben je de goedkoopste of de betrouwbaarste? Bewijs het. Verwerk daarom altijd jouw behaalde successen. Dit kunnen klantreviews zijn, maar ook de omvang van je klantenbestand of de leeftijd van je bedrijf.

Laat jezelf zien!

Bezoekers van jouw Over ons pagina willen weten wie er achter het bedrijf zitten. Laat jezelf daarom zien. Maak leuke foto’s van jezelf of je team. De tekst is belangrijk, dat hebben we hierboven gelezen. De sfeer op de pagina is minstens zo belangrijk. Visuele elementen, speelse collages van jouw Instagram feed of sfeerfoto’s van jouw werkplek. Wees jezelf. Draag geen stropdas wanneer je een informeel bedrijf bent.

Conclusie

De Over ons pagina is bij dé pagina waarop jij jezelf als ondernemer kunt presenteren. Aarzel niet om over jezelf, je personeel of je bedrijf te vertellen. Hoe soepeler de eerste kennismaking is en hoe eerlijker het verhaal: des te eerder jij die laatste twijfelaars over de streep trekt. We hebben dit artikel geschreven, omdat wij aan de slag gaan met onze Over ons pagina. Binnenkort zetten we hem online!

Bonustip

De Over ons pagina bied je de kans om de laatste twijfelaars over de streep te trekken. Zorg er daarom voor dat je van iedere bezoeker op de Over ons pagina een klant maakt. Zorg voor een goede lay-out die de ogen van de bezoekers sturen naar die ene belangrijke knop: de call-to-action!

Hulp nodig?

Sander Bruggeman

We helpen je graag met het realiseren van jouw online doelstellingen. Neem vandaag contact met ons op voor een kenningsmakingsgesprek!

Neem contact op

Ook interessant:

Negatieve reviews, hoe ga je er mee om?
20 mei 20204 minuten leestijd

Negatieve reviews, hoe ga je er mee om?

Dat online reviews tegenwoordig heel belangrijk zijn is niks nieuws. Goede reviews, en dus een goede score, werken conversieverhogend. Helaas zijn vaak niet alle reviews positief. Hoe ga je hiermee om?

Lees meer
De doelen van jouw website, hoe bepaal je die?
17 maart 20204 minuten leestijd

De doelen van jouw website, hoe bepaal je die?

Het stellen van doelen is niet eenvoudig, maar de internet profs van Nederdesign helpen je graag! In dit blogartikel leggen we uit hoe je met onze beproefde methode de online doelen voor jouw bedrijf kunt formuleren.

Lees meer