#347 Grensverleggend en afwisselend

De Marathon van Zeeuws-Vlaanderen is niet meer weg te denken uit de jaarlijkse sportkalender. In 2018 werd alweer de tiende editie georganiseerd. Aan ons en Recht door Zee is gevraagd om een compleet nieuwe ‘look-and-feel’ te ontwikkelen: een nieuw eigentijds logo, nieuwe en frisse kleuren, een compleet nieuwe en meer gebruiksvriendelijke website. Nadat we ook de vorige website in 2012 hebben ontwikkeld, zijn we zeer trots op de vernieuwde website!

»

Een fijne samenwerking geeft een mooi resultaat

Bij Recht door Zee zijn ze aan de slag gegaan met het ontwerpen van een nieuw logo, wat op de uitingen van de marathon te zien zal zijn. Nieuwe vlaggen, banners, beachvlaggen, t-shirts, posters, flyers etc. De website is, nadat het logo en de eerste schetsen door Recht door Zee waren ontworpen, door ons gebouwd. Een mooie samenwerking waarbij de klant centraal staat en iedere partij doet waar hij of zij sterk in is!

Bij het bouwen van de nieuwe website is er steeds geredeneerd vanuit de deelnemer. De website moet de organisatie ontlasten, zodat de focus kan liggen op het succesvol organiseren van weer een nieuwe editie van de marathon. Er is gekeken naar andere websites, bijvoorbeeld van de marathon van Amsterdam en Rotterdam. Hoe hebben zij bepaalde zaken weergegeven op hun sites? We hebben onze eigen invulling gegeven en gekeken welke informatie de deelnemer nodig heeft om alles te weten over het evenement. Het overzichtelijke menu waarin iedere wedstrijd zijn eigen onderdeel heeft zorgt ervoor dat er meer tevreden lopers zijn en de organisatie minder terugkerende vragen krijgt!

Wat hebben we gedaan:

websites door Nederdesign voor Marathon Zeeuws-Vlaanderen