Website

6 conversiestimulerende webdesignconcepten (deel 1)

2 min leestijd

Als je als bedrijf zijnde meer conversies op je website wilt, dan speelt webdesign daar een grote rol in. Webdesign heeft direct impact op groei van je website en hoeveel conversies het jouw bedrijf daadwerkelijk oplevert. In dit artikel lees je 6 bewezen technieken die de conversies op je website verhogen!

6 conversiestimulerende webdesignconcepten (deel 1)

1 - Trek de aandacht in 8 seconden of minder

Veel online klanten hebben een korte aandachtsboog. Om er zeker van te zijn dat je potentiële klanten in de richting van een conversie stuurt, is het noodzakelijk dat je snel de aandacht trekt. Enkele elementen die hierbij kunnen helpen zijn:

  • Creatieve afbeeldingen of illustraties.
  • Grote aanmeldformulieren en call-to-action buttons.
  • Gebruik maken van krachtige en boeiende termen.
  • Video en andere interactieve elementen.
  • Een hover effect op buttons en links.

2 - Een snelle website zorgt voor meer conversies

Veel industrieën zijn enorm competitief, dus als je een voorsprong wilt hebben op jouw concurrenten, dan is een snelle website van belang. Google maakt gebruik van zogenaamde trackers of spiders, dit zijn algoritmes die jouw website indexeren. Als jouw ontwerp en afbeeldingen traag laden, dan ziet Google dit als minder gunstig tegen opzichte van je concurrenten.

Een bezoeker zijn aandachtsboog is laag, maar zijn geduld is vaak nóg lager. Wist je dat met een vertraging van 1 seconde in het laden van je webpagina, je conversiepercentage al met 7% kan zakken?

Is jouw website snel genoeg om potentiële bezoekers op jouw pagina te houden? Je kan dit zelf checken op verschillende platformen zoals Google PageSpeed Insights of Pingdom. Hier kun je vervolgens uitlezen hoe snel je website is, zowel op desktop als mobiel. Ook geven de platformen tips over wat je kan doen om je trage laadsnelheid te verbeteren.

3 - De regel van derden

‘De regel van derden’. Het is een heel belangrijk concept in de fotografie, maar het is ook toe te passen in webdesign. Voor webdesign wil de regel van derden zeggen dat je je scherm in derden verdeelt, zowel horizontaal als verticaal. De snijpunten van deze verdelingen zijn hierdoor belangrijke strategische punten. Zie ter verduidelijking onderstaande afbeelding.

Regel van derden in webdesign

De regel van derden kan je helpen met het ontwerpen van je website door deze strategische punten in gedachten te houden. Je kan bijvoorbeeld call-to-actions op deze snijpunten plaatsen of belangrijke titels, afbeeldingen of marketingberichten.

Binnenkort meer

Dit waren de eerste drie concepten die je kunt gebruiken voor het behalen van meer conversies. Nieuwsgierig naar de volgende drie? Houd dan onze website in de gaten voor het volgende blog! Hulp nodig met een van de bovenstaande concepten? Neem dan gerust contact met ons op!

Ook interessant

Wireframe, een solide basis voor je website
2 min leestijd

Wireframe, een solide basis voor je website

Website: De website ontwikkeling bij Nederdesign gaat via een structureel traject. Bij de website ontwikkeling starten we met een wireframe. Maar wat is dit precies en hoe ‘lees’ je deze?

Lees meer
Visuele hiërarchie
2 min leestijd

Visuele hiërarchie

Website: Hiërarchie is belangrijk in een website. Binnen één oogopslag moet duidelijk zijn wat het meest belangrijk is op de website. Visueel doe je dit met (tekst)grootte, kleuren en meer.

Lees meer
Iconen, musthaves op je website
5 min leestijd

Iconen, musthaves op je website

Website: Iconen zijn onderdeel van je website. Of het nu gaat over een idee op papier, een digitaal prototype of een website die live staat.

Lees meer
Bekijk alle berichten