Online marketing

Hoe schrijf je een over ons pagina

3 min leestijd

De over ons pagina is een van de meest bezochte pagina’s van je website. Gewoon omdat mensen willen weten bij wie ze iets kopen. Wanneer mensen zich prettig bij je voelen zijn ze eerder geneigd om te kopen. Dat werkt online net zo als in een fysieke winkel. Daarom lichten we graag toe hoe je een goede over ons pagina maakt/schrijft.

Hoe schrijf je een over ons pagina

Voor we tips geven hoe je een conversie verhogende over ons pagina schrijft wil ik graag de kracht van de ‘over ons’- pagina benadrukken. Een over ons pagina zorgt voor:

  • Vertrouwen: je laat zien wie de gezichten achter een website of webshop zijn. Spreekt jouw over ons pagina de mensen aan, dan is de kans groter dat ze bij jouw kopen.
  • Binding: mensen bezoeken je website met een reden en zijn al geïnteresseerd in je bedrijf, product of dienst. Nu willen ze weten wie jullie zijn. Met een beeld, een gezicht wek je sympathie en zorg je ervoor dat bezoekers nog meer binding voelen met jouw bedrijf.
  • Toegankelijkheid: nu bezoekers weten wie je bent is de drempel lager om contact op te nemen.

Jouw ‘over ons’- pagina bevat minimaal

Waarom loop jij wel binnen in de ene supermarkt en ga je niet naar de andere? Is het de prijs, het assortiment of voel jij je prettiger bij de kassamedewerker? Juist ja, de laatste. Wij mensen kopen producten bij een winkel waar we ons prettig voelen. En dat geldt niet alleen voor fysieke winkels, maar ook digitaal werkt dit zo. Zo zitten wij mensen nu eenmaal in elkaar. Dat prettige gevoel creëer je op je over-ons pagina! Jouw over ons pagina bevat minimaal:

  • Foto’s! Mensen willen foto’s zien en dat is echt een musthave. Een beeld zegt namelijk meer dan 1000 woorden en creëert een bepaald gevoel. Besteed daarom ook aandacht aan de beelden en kies niet voor de eerste de beste selfie of vakantiefoto.
  • Persoonlijke informatie: nee, je hoeft niet heel je levensverhaal te delen. Wat dan wel: je naam, hobby, huisdieren, waarom je zo graag bij dit bedrijf werkt/waarom je dit beroep uitoefent. En dan hoeft niet allemaal puntsgewijs of strak. Maak er een leuk verhaaltje van met een vleugje humor.
  • Toegevoegde waarde voor de klant: Maak duidelijk waarom jij en je bedrijf bij elkaar passen.
  • Up to date informatie: een sterke over ons pagina is altijd up-to-date. Zet nieuwe medewerkers er direct op.
  • Een call tot action: voelen mensen zich prettig, dan zijn ze eerder geneigd om tot aankoop over te gaan. Vat de koe bij de horens en zorg op jouw over ons pagina voor een eenvoudige call to action. Zorg je dat je klant 1 klik verwijdert is van wat hij of zij wil.

Als laatste tip voor de inhoud van je pagina geef ik je graag mee: houdt het verrassend en humoristisch. Met leuke weetjes geeft jij een goede blik achter de schermen en van een vleugje humor wordt niemand slechter!

Wat er niet op moet

Naast de musthaves zijn er ook een aantal dingen die niet op je bedrijfspagina horen:

  • Bedrijfsbeschrijving; nee en nog eens nee de over-ons pagina is er niet om te beschrijven wat je doet! Dit weten bezoekers al, anders waren ze niet op je website gekomen. Wie ben je, dit willen je bezoekers weten.
  • Missie, visie, bedrijfsdoelen: ook deze informatie hoort niet op je bedrijfspagina thuis.
  • Onoverzichtelijke opbouw: kies voor een overzichtelijke pagina met een leuke opbouw die past bij jouw bedrijf. Zorg ervoor dat er geen informatie ontbreekt. Dus niet de ene medewerker wel een foto, de andere niet.
  • Onbelangrijke informatie: een hobby is leuk, maar meer dan een vermelding is prima. Iemand die kleding bij je koopt heeft niets aan jouw uitgebreide verhaal over het ras van je paard of hond.

Benamingen voor de over ons pagina

We hebben het altijd over de ‘over ons’- pagina maar dit hoeft niet de titel van jouw bedrijfspagina te zijn. Hier geldt eigenlijk geef het beestje een naam en de enige voorwaarde die ik hieraan verbind is zorg ervoor dat direct duidelijk is dat dit jouw over ons pagina is. Kies een naam die past bij jouw bedrijf, bijvoorbeeld:

  • Wie we zijn
  • Over ons
  • De gezichten van
  • Over (bedrijfsnaam)
  • Dit zijn wij

Wil jij een over ons pagina? Nederdesign schrijft hem graag!

Heb je nog geen over ons pagina of wil je op basis van deze tips graag een nieuwe persoonlijke pagina maar zie je je het niet zitten om hem zelf te schrijven, neem dan contact op met mij. Ik leer jouw bedrijf graag kennen om daarna jouw pagina te schrijven.

Ook interessant

Volgt jouw website het natuurlijke pad?
3 min leestijd

Volgt jouw website het natuurlijke pad?

Online marketing: Het klinkt misschien raar: een natuurlijk pad voor een website. Maar er zijn echt een aantal ‘regels’ als het gaat om website ontwerp die jouw website kunnen verbeteren. Door bestaande websites zijn een verwachtingspatronen ontstaan.

Lees meer
Hoe voer je een goed zoekwoordenonderzoek uit?
4 min leestijd

Hoe voer je een goed zoekwoordenonderzoek uit?

Online marketing: Zoekwoordenonderzoek is de basis voor een goede SEO en SEA strategie. Maar waar begin je? Er zijn verschillende tools en methodes om de juiste zoekwoorden te achterhalen. We helpen je graag op weg.

Lees meer
Hoe je de scrolldiepte meet in Analytics 4
5 min leestijd

Hoe je de scrolldiepte meet in Analytics 4

Online marketing: Om je websitepagina volledig te zien moeten bezoekers scrollen. Scrollen jouw bezoekers helemaal tot onderaan je website? Door de scrolldiepte te meten in Google Analytics 4 kom je erachter of bezoekers je website helemaal zien.

Lees meer
Bekijk alle berichten