Online marketingVergroot je vindbaarheid op LinkedIn

3 min leestijd
Wendy de Clerck

Wanneer je actief bent in de B2B markt kan een LinkedIn-account niet ontbreken. Het is een manier om jezelf en je bedrijf onder de aandacht te brengen, je expertise uit te dragen en bovendien is het een groot netwerk van collega-ondernemers en potentiële klanten. Met onderstaande vijf tips maak je de LinkedIn-pagina van jouw bedrijf beter zichtbaar. 

Vergroot je vindbaarheid op LinkedIn

Tip 1: Vertel wat je bedrijf te bieden heeft

LinkedIn biedt jou de mogelijkheid om je bedrijf te omschrijven in 2.000 woorden. Grijp die kans en vul je bedrijfsomschrijving in. Benoem wat jouw bedrijf te bieden heeft en denk hierbij vanuit je klant: waarom bezoekt iemand jouw LinkedIn-bedrijfspagina? Gebruik zoekwoorden waarop je gevonden wilt worden, bijvoorbeeld bierbrouwerij of online marketingbureau Sas van Gent.

Tip 2: Een volledig ingevulde bedrijfspagina

Naast de bedrijfsomschrijving biedt LinkedIn de mogelijkheid om meer bedrijfsinformatie te delen. Denk aan een link naar je website, je telefoonnummer en adres, logo maar ook een slogan en specialismen. Vul de informatie volledig in!

Tip 3: Wees actief

Je LinkedIn-pagina is aangemaakt en de bedrijfsinformatie is volledig ingevuld. En nu? Aan de slag! Zorg ervoor dat je zichtbaar wordt op LinkedIn. Dit kan op verschillende manieren. Bijvoorbeeld door het plaatsen en delen van berichten, door te reageren op berichten van andere LinkedIn-gebruikers of door een actief groepslid te worden.

Tip 4: Ga aan de slag met LinkedIn groepen

Net zoals op Facebook, heb je op LinkedIn groepen. Groepen waarin LinkedIn-gebruikers met dezelfde interesse zitten. Ga actief aan de slag binnen een relevante groep voor jouw bedrijf. Plaats geregeld een bericht en reageer regelmatig op bijdragen van anderen. Zo breng je jezelf en je bedrijf onder de aandacht en bovendien is het een goede manier om je netwerk uit te breiden. Nog geen connectie met iemand die reageert op je bijdrage? Stuur een persoonlijk connectieverzoek.

Tip 5: Check je activiteit score

Je bedrijfsprofiel is volledig ingevuld, je reageert wekelijks op bijdragen van anderen en plaatst zelf ook regelmatig een bericht op je bedrijfsaccount. Toch blijft de business uit. Maak dan eens gebruik van de “Social Selling Index”. De LinkedIn Social Selling Index laat zien hoe jouw profiel presteert op verschillende onderdelen zodat je inzicht krijgt waar jij je activiteit kunt verbeteren. Check nu je activiteitscore: https://www.linkedin.com/sales/ssi

Conclusie

Met deze vijf tips kun je gericht aan de slag om je LinkedIn-account te verbeteren en daarmee je zichtbaarheid te vergroten. Begin dus met je bedrijfsprofiel en investeer tijd in je LinkedIn gebruik. Deel, reageer en maak connecties.

Wendy de Clerck
Wendy de ClerckOnline marketeer

Met online marketing verbeter ik samen met ondernemers hun content om hun online vindbaarheid te vergroten.

Hulp nodig bij het optimaliseren van je LinkedIn-pagina?

We helpen je graag met het realiseren van jouw online doelstellingen. Neem vandaag contact met ons op voor een kenningsmakingsgesprek!

Neem contact op

Ook interessant

Inhaakkalenders gebruiken voor je social media strategie?
3 min leestijd

Inhaakkalenders gebruiken voor je social media strategie?

Online marketing:We kennen het allemaal wel. Je probeert regelmatig te posten op social media maar soms mis je inspiratie. Dat is vaak het moment dat mensen grijpen naar de inhaakkalender. Toch levert dit niet altijd de social media content op die je zou willen.

Lees meer
Update: de social media afmetingen van 2023
4 min leestijd

Update: de social media afmetingen van 2023

Online marketing:Het is weer tijd voor een update over de social media afmetingen. Hier vindt je het overzicht met alle afbeeldingsafmetingen van 2023. Bekijk ze nu, zodat ook jouw social media berichten er in het nieuwe jaar tip top uitzien.

Lees meer
Google Analytics 4: de statistieken toegelicht
3 min leestijd

Google Analytics 4: de statistieken toegelicht

Online marketing:Analytics 4 is op veel gebieden anders dan het huidige Analytics Universal. In dit artikel lichten we een aantal belangrijke statistieken toe, zodat jij weet hoe je de data moet interpreteren.

Lees meer
Bekijk alle berichten