Online marketing

Ontdek de toegevoegde waarde van Google Ads Extensies

5 min leestijd

Extra opvallen met je Google Ads advertenties doe je met behulp van extensies. Maar wat zijn Google Ads extensies? Welke verschillende extensies zijn er? En hoe zet je extensies in bij je Google Ads campagnes? In dit blog leggen we uit wat extensies zijn en hoe je ze kunt gebruiken om jouw advertenties te verbeteren.

Ontdek de toegevoegde waarde van Google Ads Extensies

Wat zijn Google Ads extensies?

Google omschrijft advertentie- extensies als volgt: “een functie waarmee u bij uw advertentie aanvullende bedrijfsinformatie kunt weergeven, zoals uw adres, uw telefoonnummer, beoordelingen van uw winkel of extra links naar webpagina’s”.

Kortgezegd is een advertentie- extensie een type advertentie- indeling waarmee je extra bedrijfsinformatie kunt delen. Hoe meer extensies je toevoegt aan je advertentie, hoe meer je advertentie opvalt tussen de andere advertenties en in de Google zoekresultaten. En hoe meer je advertentie opvalt, hoe groter de kans dat er op je advertentie geklikt wordt en je meer bezoekers zal trekken. 

Welke verschillende extensies zijn er?

Op dit moment zijn er 11 verschillende extensies die je kunt toevoegen aan je Google Ads advertenties.  Elke extensie deelt andere informatie met potentiële gebruikers. We geven graag een overzicht van alle Google Ads extensies die je kunt toevoegen aan je advertenties en lichten de meest gebruikte extensies verder toe.

  1. Sitelink extensie
  2. Highlight- extensie
  3. Oproep-extensie
  4. Extensie voor website- informatie
  5. Locatie-extensie
  6. Prijs-extensie
  7. Promotie-extensie
  8. Leadformulierenextensie
  9. Locatie- extensie voor partners
  10. App-extensie
  11. Beeld-extensie

Sitelink extensie

Sitelink extensies zijn een van de meeste gebruikte extensies in Google Ads. Met een sitelink extensie voeg je een extra link toe aan je advertentie. Perfect om een bepaald deel van je website of webshop extra onder de aandacht te brengen, zoals dameskleding, herenkleding, kinderkleding.

Bovendien maakt het de zoektocht van klanten aangenamer, want ze zien direct het juiste aanbod waardoor de kans op conversie stijgt.

Per advertentieweergave worden er 4 sitelink extensies weergegeven. Ons advies is om 8 sitelink extensies toe te voegen, want Google vertoond uiteindelijk de 4 best presterende sitelink extensies.

Highlight- extensie

De USP’s van je bedrijf benadruk je met behulp van de highlight- extensie. Vertel in 25 karakters waar jij jezelf onderscheid ten opzichte van de concurrentie, bijvoorbeeld gratis verzending, grootste aanbod kinderkleding of 15 jaar ervaring.

De highlight- extensies worden weergegeven na de beschrijving en gescheiden door punten. Ook hier weer het advies om 8 verschillende USP’s in te vullen, want Google toont zelf de best presterende highlight- extensies. Maak je USP’s zo uniek en overtuigend mogelijk!

Oproep- en locatie extensie

Zowel de oproep-extensie als de locatie-extensie adviseren wij om standaard toe te voegen aan je advertentiecampagnes, tenzij je geen locatie of telefoonnummer hebt.

Door gebruik te maken van de oproepextensie kunnen mensen direct contact opnemen. Een effectief middel om je ROI (Return on Investment) te verhogen. Bovendien straalt het delen van je telefoonnummer betrouwbaarheid en autoriteit uit.

Heb jij een winkel of bedrijfspand waar je graag bezoekers verwelkomt? Deel dan de locatie via de locatie extensie. De locatie extensie laat zien wat de afstand van bezoekers is tot je bedrijfslocatie, het adres en een belknop zodat bezoekers direct contact kunnen opnemen.

Extensie voor website-informatie

Vertel meer over je dienstverlenging met behulp van de Website-informatie extensie. De extensie om specifieke aspecten van je product of service te delen.

De website informatie extensies maakt gebruik van categorieën, zoals typen, services, modellen, merken, stijlen etc. Bijvoorbeeld services: online marketing, websitebouw, domeinhosting.

Per website informatie extensie moet je 3 waarden ingegeven van maximaal 25 karakters. Voeg zoveel mogelijk relevante website- informatie toe. Bied je maar 1 service of merk aan benoem deze dan als Highlight extensie en laat de website-informatie extensie achterwege.

Prijsextensie

Overtuig je bezoekers om jouw website te bezoeken met behulp van de prijsextensies. De prijsextensie biedt de mogelijkheid om merken, productcategorieën of producten, servicecategorieën of services etc. te benoemen met de daar bijbehorende prijs.

Kies een type bijvoorbeeld services en voeg zoveel mogelijk prijsextensies toe. Een prijsextensie bestaat uit een tekst van maximaal 25 tekens (online marketing), een prijs (per uur, dag, week etc.) een beschrijving van 25 tekens en een URL.

De voordelen van Google Ads Extensies

Google Ads extensies zijn altijd een goed idee! Je kunt je tekstadvertentie extra lading geven en meer relevante bedrijfsinformatie delen.  Zo wordt je advertentie het online visitekaartje van bedrijf.

Extensies bieden de mogelijkheid om belangrijke informatie te delen die niet in de advertentietekst past maar wel belangrijk is voor potentiële klanten. Dit vergroot de kans dat mensen op je advertentie klikken en de website bezoeken. Bovendien vallen advertenties met extensies meer op in de Google zoekresultaten en zijn ze helemaal gratis. Je betaalt enkel als men op je advertentie klikt.

Een ander voordeel van extensies is dat je ze maar één keer moet toevoegen. Google bepaalt automatisch welke extensies het best presteren en voegt deze toe aan je advertenties.

Hoe zet je Google Ads extensies in?

Wil jij de resultaten van je Google Ads campagnes verbeteren? Stel dan nu je Google Ads extensies in!

Alle extensies stel je op dezelfde plaats in: in het linker menu bij “advertenties en extensies”. Kies vervolgens voor “extensies”. Je ziet nu een overzicht van alle ingestelde advertentie extensies. Klik op het ronde blauwe plusje aan de bovenzijde van de pagina om een nieuwe extensie aan te maken. Google geeft je direct een overzicht van alle extensies. Klik op de extensie die je wilt aanmaken en benut de mogelijkheid tot extra advertentie informatie!

Ook interessant

Volgt jouw website het natuurlijke pad?
3 min leestijd

Volgt jouw website het natuurlijke pad?

Online marketing: Het klinkt misschien raar: een natuurlijk pad voor een website. Maar er zijn echt een aantal ‘regels’ als het gaat om website ontwerp die jouw website kunnen verbeteren. Door bestaande websites zijn een verwachtingspatronen ontstaan.

Lees meer
Hoe voer je een goed zoekwoordenonderzoek uit?
4 min leestijd

Hoe voer je een goed zoekwoordenonderzoek uit?

Online marketing: Zoekwoordenonderzoek is de basis voor een goede SEO en SEA strategie. Maar waar begin je? Er zijn verschillende tools en methodes om de juiste zoekwoorden te achterhalen. We helpen je graag op weg.

Lees meer
Hoe je de scrolldiepte meet in Analytics 4
5 min leestijd

Hoe je de scrolldiepte meet in Analytics 4

Online marketing: Om je websitepagina volledig te zien moeten bezoekers scrollen. Scrollen jouw bezoekers helemaal tot onderaan je website? Door de scrolldiepte te meten in Google Analytics 4 kom je erachter of bezoekers je website helemaal zien.

Lees meer
Bekijk alle berichten