Online marketingKlanten binnenhalen via LinkedIn: 6 tips

4 min leestijd
Wendy de Clerck

LinkedIn. Het is dé plaats om je bedrijf te promoten, professionele diensten aan te bieden, content te publiceren en een nieuwe baan of medewerker te vinden. Met 1 miljoen dagelijkse gebruikers vormt het platform ook voor jouw bedrijf een netwerk van (potentiële) klanten. Maar hoe werf je klanten via LinkedIn? We delen 6 tips en tricks met je!

Klanten binnenhalen via LinkedIn: 6 tips

Waarom je klanten wil werven via LinkedIn

Volgens onderzoeksbureau Newcom heeft LinkedIn 5 miljoen Nederlandse gebruikers, waarvan 1 miljoen dagelijkse gebruikers. Dit zijn dus 5 miljoen potentiële klanten, 5 miljoen mensen die je kennis kan laten maken met jouw bedrijf of merk… Ga aan de slag met LinkedIn, creëer zichtbaarheid en kom in contact met je (potentiële) klanten. Wij helpen je op weg met onderstaande tips

1. Kies een strategie

Wie wil je bereiken en welke boodschap wil je overbrengen? Denk hierover na voordat je actief aan de slag gaat met LinkedIn. Op basis van je doelgroep en kernboodschap richt je namelijk je bedrijfsprofiel in en plaats je berichten. Kies voor een strategie die past bij je bedrijf en die haalbaar is, zodat je consequent kunt zijn.

2. Communiceer een boodschap

Veel bedrijven verkopen meerdere producten of diensten en ook bedrijven hebben vaak verschillende klantengroepen, bijvoorbeeld particulieren en zakelijke klanten. Om succesvol te zijn op LinkedIn adviseren we je te beperken tot één hoofdonderwerp. Kies één onderwerp waarover je wil communiceren. Dit kan perfect een hoofdthema zijn, zodat je de verschillende diensten kunt benoemen. Denk bijvoorbeeld aan beschermingsmiddelen als hoofdthema. Verhuur, verkoop en onderhoud jij beschermingsmiddelen dan kun je hier perfect informatie over delen.

3. Reageer op reacties en berichten van anderen

LinkedIn is eigenlijk een groot netwerk en door te netwerken bereik je nieuwe (potentiële) klanten. Net zoals op een netwerkbijeenkomst geef en krijg je informatie. Deel relevante content volgens je strategie en kernboodschap, maar vergeet zeker niet te reageren op berichten van anderen. Vraagt iemand om hulp en ken je iemand binnen je netwerk die kan helpen? Tag deze persoon dan en geef antwoord vanuit jouw expertise. Vergeet mensen ook niet te feliciteren met een nieuwe baan. Tijd investeren in LinkedIn loont, echt!

4. Voeg altijd waarde toe

Waarde toevoegen vanuit jouw expertise laat zien waar je voor staat en wat je kunt. Zo bereik je jouw ideale klant en niet alle LinkedIngebruikers. Je doet het namelijk voor je ideale klant, want je zit niet te wachten of honderden telefoontjes, mailtjes of ingevulde offerteformulieren als er niemand converteert. Liever 1 geïnteresseerde klant dan 100 mensen die geen interesse hebben. In ieder bericht en in iedere reactie voeg jij waarde toe.

5. Deel je persoonlijkheid

Een eenmanszaak of een multinational, ieder bedrijf bestaat uit mensen. Mensen zijn uniek, producten en diensten vaak niet. Jouw persoonlijkheid trekt je ideale klanten over de streep dus laat ook zeker je persoonlijkheid zien op LinkedIn.

Conclusie

Werf meer klanten via LinkedIn door actief je kernboodschap te communiceren, waarde toe te voegen en je persoonlijkheid te delen. Maak tijd om te reageren op berichten en reacties en om zelf actief te reageren op content van anderen.

Bonustip

Gebruik je LinkedInnetwerk optimaal! LinkedIn heeft namelijk ook een goede zoekfunctie. Ben je op zoek naar een nieuwe medewerker? Kijk eens binnen je netwerk of vraag je contacten of ze iemand kennen. Wil je in contact komen met een potentiële klant? Zoek deze persoon op en trek de stoute schoenen aan: stuur een connectieverzoek met persoonlijk bericht!

Wendy de Clerck
Wendy de ClerckOnline marketeer

Met online marketing verbeter ik samen met ondernemers hun content om hun online vindbaarheid te vergroten.

Meer klanten werven via LinkedIn?

We helpen je graag met het realiseren van jouw online doelstellingen. Neem vandaag contact met ons op voor een kenningsmakingsgesprek!

Neem contact op

Ook interessant

Inhaakkalenders gebruiken voor je social media strategie?
3 min leestijd

Inhaakkalenders gebruiken voor je social media strategie?

Online marketing:We kennen het allemaal wel. Je probeert regelmatig te posten op social media maar soms mis je inspiratie. Dat is vaak het moment dat mensen grijpen naar de inhaakkalender. Toch levert dit niet altijd de social media content op die je zou willen.

Lees meer
Update: de social media afmetingen van 2023
4 min leestijd

Update: de social media afmetingen van 2023

Online marketing:Het is weer tijd voor een update over de social media afmetingen. Hier vindt je het overzicht met alle afbeeldingsafmetingen van 2023. Bekijk ze nu, zodat ook jouw social media berichten er in het nieuwe jaar tip top uitzien.

Lees meer
Google Analytics 4: de statistieken toegelicht
3 min leestijd

Google Analytics 4: de statistieken toegelicht

Online marketing:Analytics 4 is op veel gebieden anders dan het huidige Analytics Universal. In dit artikel lichten we een aantal belangrijke statistieken toe, zodat jij weet hoe je de data moet interpreteren.

Lees meer
Bekijk alle berichten