Interview

Klant aan het woord - Gidsenteam Zeeuwsch-Vlaanderen

3 min leestijd

Toen de website van Gidsenteam Zeeuwsch-Vlaanderen niet meer voldeed, ging de stichting op zoek naar een partij die een nieuwe website voor hen zou kunnen realiseren. Nederdesign én de centrale locatie waar ze gevestigd zijn, spraken hen direct aan.

Klant aan het woord - Gidsenteam Zeeuwsch-Vlaanderen

Samenwerken met Nederdesign

‘Over het feit dat we een nieuwe website wilden, daar hebben we lang over nagedacht,’ begint Mariette. ‘We zijn een kleine stichting en hebben een beperkt budget, maar een nieuwe website kost over het algemeen veel geld. Toen we uiteindelijk de beslissing hadden genomen, hebben we meerdere partijen aangeschreven. De keuze viel op Nederdesign. Niet alleen omdat we vertrouwen hadden in hun werk, maar ook omdat het voor ons team centraal ligt. Sommigen komen uit Hulst, anderen uit Groede… Als iemand er eens naartoe moet, bijvoorbeeld om het ontwerp te bespreken, dan is Sas van Gent makkelijk bereikbaar. In de praktijk bleek ook dat we er daadwerkelijk een aantal keer naartoe ‘moesten’. Je kunt bepaalde zaken natuurlijk ook telefonisch of via Teams bespreken, maar als het gaat om vormgeving, dan werkt dat minder goed. Dan is het prettig om even te kijken of een element iets verder naar links of naar rechts moet of dat er een kleur omgewisseld moet worden.’

Beperkt systeem

‘Voorheen werkten we onder de vlag van toeristische instanties. Zij verspreidden ons programma en ook de boekingen verliepen via deze instanties. Op een gegeven moment was het de bedoeling dat we dit zelf zouden gaan oppakken. We wilden onze website regelmatig zelf bijwerken en up-to-date houden, met nieuwe foto’s en uitjes bijvoorbeeld. De mogelijkheden hiervoor waren in ons vorige systeem heel beperkt, dat was voor ons de reden dat we een nieuwe website wilden. Nu staat alles erop, is het klantvriendelijk én kunnen we een groot deel zelf bewerken.’

Per activiteit een icoon

‘Onze website is niet heel ingewikkeld, het bouwproces duurde dus ook niet heel lang. Omdat Nederdesign samenwerkt met gidsen in Sas van Gent, wisten ze gelijk wat de bedoeling was toen we onze plannen uitlegden. Als Gidsenteam Zeeuwsch-Vlaanderen bieden we allerlei verschillende activiteiten aan: fietstochten, boottochten, wandelingen, activiteiten voor kinderen, enzovoort. We wilden dat het direct duidelijk zou zijn om wat voor soort activiteit het gaat. Het team van Nederdesign had zelf bijvoorbeeld een poppetje met een vlaggetje bij de wandeltochten neergezet. Gaandeweg is dat gegroeid. Nu heeft ieder type activiteit een eigen icoon.’

Korte lijnen

‘De website is precies geworden zoals wij hem wilden hebben. Natuurlijk liepen we tussendoor tegen bepaalde punten aan, maar je stuurt één mailtje en het is aangepast: de lijntjes zijn heel kort. Laatst had ik iets verkeerd gedaan in het CMS en was ik alles ‘kwijt’. Ik belde Sander op, maar hij was niet aanwezig. Zijn collega Lorenzo wist ook gelijk waar het over ging en had het met een paar klikken opgelost. Dat is prettig!’

Mooie en makkelijke samenwerking

‘We zijn een stichting en hebben dus een beperkt budget. Nederdesign hield hier goed rekening mee. Zo hadden we van tevoren afgesproken dat we bepaalde dingen zelf zouden doen. Zo hebben we zelf bijvoorbeeld de teksten geschreven en de website gevuld. Daarnaast is het team van Nederdesign ook heel erg voor Zeeuws-Vlaanderen en doen ze  hier veel voor. Dat maakt de samenwerking mooi en makkelijker. Je weet waar je het over hebt. Daarnaast is het gewoon een vlot en jong team, dat van elkaar weet wat ze doen.’

Ook interessant

Klant aan het woord - SieTec
2 min leestijd

Klant aan het woord - SieTec

Interview: Een nieuw kantoor, een nieuwe strategie, een nieuwe huisstijl, nieuwe promotiemiddelen. Heel SieTec heeft de afgelopen jaren een nieuw jasje gekregen, behalve de website. Hoog tijd dus om daar verandering in te brengen!

Lees meer
Klant aan het woord - Speelnest
4 min leestijd

Klant aan het woord - Speelnest

Interview: Een mooie, goedwerkende website, dat is wat Marisa van Speelnest wilde. Met het ontwerp van haar grafisch vormgeefster bouwden wij haar website. Een maatwerk website waar je unieke voorstellingen kunt boeken.

Lees meer
Klant aan het woord - Barista op Wielen
3 min leestijd

Klant aan het woord - Barista op Wielen

Interview: Met een logo en moodboard kwam Dylan van Barista op Wielen naar Nederdesign toe. Zijn vraag: het bouwen van een goed vindbare en snelle website, die gaandeweg verder geoptimaliseerd kan worden. We mochten aan de slag!

Lees meer
Bekijk alle berichten