Interview

Klant aan het woord - Barista op Wielen

3 min leestijd

Met een logo en moodboard kwam Dylan van Overmeire van Barista op Wielen naar Nederdesign toe. Zijn vraag: het bouwen van een goed vindbare en snelle website, die gaandeweg verder geoptimaliseerd kan worden. Al snel mocht Nederdesign aan de slag!

Klant aan het woord - Barista op Wielen

‘Voordat ik startte met Barista op Wielen, had ik samen met een vriend een foodtruck: De Wafelwagen. Toen hebben we werkelijk alles zelf gedaan, dus ook het bouwen van de website. Iedereen die een beetje handig is kan zelf wel een website bouwen met de hulpmiddelen die tegenwoordig beschikbaar zijn, maar ik heb hier echt steken laten vallen op het gebied van vindbaarheid. Dit keer wilde ik het anders aanpakken. Ik wilde een professionele website, die SEO-technisch op orde is, waarbij verschillende landingspagina’s voor advertenties aangemaakt kunnen worden en ga zo maar door.

Kijken vanuit de klant

Ik kende Sander al via mijn schoonfamilie, de gunfactor speelde dus ook een grote rol bij het neerleggen van deze opdracht bij Nederdesign. Als je mensen om je heen hebt met een bepaalde professie, dan vind ik het heel sterk om juist naar die personen toe te gaan om wat te halen. Daarbij weet Sander wat hij doet. Dus ik legde mijn opdracht met alle plezier bij hem neer. Ik ging met een kleurenpalet, mijn logo en een lijstje met wat ik wel én niet mooi vond naar Nederdesign toe. Verder gaf ik hen veel creatieve vrijheid. Wat ik wel graag wilde, was dat Nederdesign het probeerde te bekijken vanuit de afnemer en niet alleen vanuit mijn perspectief. Toen ik het voorstel te zien kreeg, was ik hier heel enthousiast over. Ze zaten spot-on met wat ik in gedachten had, ik vond het helemaal top.

Meedenken

Wat ik zo prettig vind aan de werkwijze van Nederdesign, is dat je in het hele proces wordt meegenomen. Van het bedenken van de plannen tot het realiseren van de website. Op alle momenten kun je laten weten wat je ervan vindt of wat je anders wilt. Ook werd er echt met me meegedacht. De livegang van mijn website stond op een bepaald moment gepland, maar vóór dat moment had ik mijn eerste opdracht al en stond ik op een evenement. Sander vond het een strak plan dat mijn website tijdens het event live zou staan, zodat potentiële klanten direct mijn website zouden kunnen bezoeken. Er moest dus even hard doorgewerkt worden!

Een lopend proces

Ik ben al heel tevreden over mijn website, maar ik ben een type dat altijd verbeterpunten ziet. Een website moet je blijven verbeteren en vernieuwen, het is een lopend proces. Hierin liggen het team van Nederdesign en ik op een lijn. Ik hoop snel meer beeldmateriaal aan te kunnen leveren, zodat de website daarmee aangevuld kan worden. In de tussentijd zijn de online marketeers van Nederdesign aan de slag gegaan met een marketingstrategie voor mijn bedrijf. Er is gekeken naar het marketingbudget, er is een concurrentieanalyse gedaan en mijn sterke en verbeterpunten zijn boven water gekomen. Hier hebben zij een idee op losgelaten. Het is heel fijn dat Nederdesign kan zien hoe de (potentiële) klant zich gedraagt en hoe we kunnen optimaliseren. Zaken die beter kunnen worden direct aangepakt. Dit typeert ook de werkwijze van Nederdesign: transparant en helder. Ze draaien niet om de pot heen en vertonen geen popi-jopi gedrag. Wat je ziet is wat je krijgt. Daar hou ik van!’

 

Ook interessant

Klant aan het woord – Maas Afbouw
2 min leestijd

Klant aan het woord – Maas Afbouw

Interview: De website van Maas Afbouw was inmiddels bijna 15 jaar oud, je kunt dus wel zeggen dat hij ruim over de houdbaarheidsdatum was. Het bedrijf werkt graag op relatiebasis, daarom schakelden ze Nederdesign in voor hun nieuwe website.

Lees meer
Jong talent bij Nederdesign: Justin van Zundert
2 min leestijd

Jong talent bij Nederdesign: Justin van Zundert

Interview: Nieuw talent de kans geven om zichzelf te ontwikkelen. Daar gaat het om. Zowel voor klanten, maar ook in ons team! Daarom hebben we tijdelijk een nieuwe aanwinst in ons team in de vorm van Justin van Zundert (20).

Lees meer
Klant aan het woord – Schoonmaakbedrijf Risseeuw
2 min leestijd

Klant aan het woord – Schoonmaakbedrijf Risseeuw

Interview: Na enkele jaren geleden een webapp te hebben laten bouwen door Nederdesign, was het nu tijd voor een nieuwe website voor Schoonmaakbedrijf Risseeuw. Een vanzelfsprekende samenwerking als je het eigenaar Jannick Risseeuw vraagt!

Lees meer
Bekijk alle berichten