Interview

Klant aan het woord - Bayck

5 min leestijd

Op zoek naar een nieuwe e-bike? Neem dan zeker eens een kijkje in de webshop van Bayck. Het bijzondere aan de realisatie van deze webshop is dat hij snel werd opgeleverd en dat er daarna gestart werd met het doorontwikkelen ervan. Een manier die werkt! Medeoprichter Angelo en communicatiemedewerker Anouk vertellen over hun ervaringen.

‘We zijn geen standaard fietsenwinkel,’ begint Anouk, ‘sterker nog… er is geen fysieke winkel. We verkopen echt het merk Bayck. De eerste stap om onze fietsen te kunnen verkopen was via een website. Dus die moest er snel komen. Al gauw kwamen we hiervoor bij Nederdesign terecht. Angelo vindt het heel belangrijk om samen te werken met mensen uit de regio en ik kende Sander nog vanuit mijn vorige baan. Ik was altijd tevreden over hem en tijdens het eerste gesprek bleek de klik tussen Angelo en Sander er ook te zijn. Dus dat was snel bekokstoofd!

Klant aan het woord - Bayck

Een snelle oplevering

Destijds was er een grafisch ontwerpster bezig met het ontwikkelen van onze huisstijl, samen met haar en met Sander hebben we gekeken wat we wilden uitstralen met Bayck. Sander gaf aan wat hij voor ogen had en wat hij kon bouwen. Zo zijn we samen tot de structuur en het ontwerp van de website gekomen. De website werd snel opgeleverd en sindsdien zijn we volop bezig met het doorontwikkelen ervan.’

Een dynamisch proces

Angelo: ‘Voor ons is het verbeteren van de website een dynamisch proces. Zo hechten we veel waarde aan de statistieken: waar haken mensen af? Wat werkt juist wél? Op basis daarvan verbeteren we continu de website.’ Anouk vult aan: ‘Soms moet er op korte termijn veel gebeuren, om dit overzichtelijk te houden hebben we een gezamenlijk projectoverzicht met Nederdesign. Daarin geven we aan wat er prioriteit heeft en wat we even kunnen doorschuiven. Sander is hier heel flexibel in, maar geeft het ook aan wanneer iets niet haalbaar is. Deze werkwijze is erg fijn.’

Opbouwen naamsbekendheid

‘Nederdesign heeft niet alleen onze website gerealiseerd, maar is ook vanaf het allereerste moment bezig met de online marketing van Bayck. Samen hebben we in kaart gebracht wie onze concurrenten zijn, wat zij doen op het gebied van zoekwoorden, online marketing en social media. Op basis daarvan zijn we campagnes gaan uitdenken. We zijn een nieuw product, dus branding was heel belangrijk. Je moet naamsbekendheid opbouwen en de potentiële klant bewust maken van de toegevoegde waarde die je hen kan bieden. Regelmatig terug in beeld komen, door middel van retargeting, mét de juiste boodschap is van groot belang,’ aldus Anouk.

Continu een stijgende lijn

Angelo gaat verder: ‘In onze statistieken zien we dat al deze inspanningen echt effect hebben. Om te beginnen aan onze volgers op social media, dit aantal is enorm gestegen. Voorheen waren dit vooral mensen uit ons eigen netwerk, maar inmiddels zijn dit mensen uit heel Nederland. Ook komt er veel meer interactie op posts én zien we terugkerende bezoekers op onze website. We zien dat zij meerdere keren de website bekijken voordat ze een fiets bestellen. Er zit continu een stijgende lijn in resultaten en bezoekers.’

Koppeling met marketplaces

Anouk: ‘Verder maken we nu een start met verschillende marketplaces zoals Bol.com en Google Shopping. Nederdesign ondersteunt ons bij het opzetten hiervan. Hier komt heel wat techniek bij kijken, zodat je website uiteindelijk kan communiceren met de marketplaces. Wij hebben hier geen kaas van gegeten en willen graag ‘gewoon’ verkoop generen via deze kanalen. Sander zorgt ervoor dat de feed die hiervoor de basis is gebouwd wordt en dat alles goed met elkaar communiceert.

We ervaren de samenwerking met Nederdesign als heel prettig. We kunnen Sander altijd bellen als er iets is. Soms merken we dat hij het druk heeft, maar daar ondervinden wij geen last van. Voor ons is alles op tijd af!’ 

Ook interessant

Klant aan het woord – Maas Afbouw
2 min leestijd

Klant aan het woord – Maas Afbouw

Interview: De website van Maas Afbouw was inmiddels bijna 15 jaar oud, je kunt dus wel zeggen dat hij ruim over de houdbaarheidsdatum was. Het bedrijf werkt graag op relatiebasis, daarom schakelden ze Nederdesign in voor hun nieuwe website.

Lees meer
Jong talent bij Nederdesign: Justin van Zundert
2 min leestijd

Jong talent bij Nederdesign: Justin van Zundert

Interview: Nieuw talent de kans geven om zichzelf te ontwikkelen. Daar gaat het om. Zowel voor klanten, maar ook in ons team! Daarom hebben we tijdelijk een nieuwe aanwinst in ons team in de vorm van Justin van Zundert (20).

Lees meer
Klant aan het woord – Schoonmaakbedrijf Risseeuw
2 min leestijd

Klant aan het woord – Schoonmaakbedrijf Risseeuw

Interview: Na enkele jaren geleden een webapp te hebben laten bouwen door Nederdesign, was het nu tijd voor een nieuwe website voor Schoonmaakbedrijf Risseeuw. Een vanzelfsprekende samenwerking als je het eigenaar Jannick Risseeuw vraagt!

Lees meer
Bekijk alle berichten