Interview

Klant aan het woord - ABC Zonnepanelen

2 min leestijd

Al ruim drie jaar werkt ABC Zonnepanelen samen met Nederdesign. Nederdesign heeft niet alleen de website van ABC Zonnepanelen gemaakt, maar zorgt ook voor het onderhoud hiervan én voor de online marketing van het bedrijf. Peter van Laere, directeur bij ABC Zonnepanelen, vertelt over deze samenwerking.

“Jaren geleden hebben Sander en ik elkaar leren kennen tijdens een ontbijt van het Genootschap Ondernemers Zeeuws-Vlaanderen in Terneuzen.” vertelt Peter. “Om de twee weken ontbijten we samen met een groep ondernemers. Tijdens dit ontbijt delen we onze kennis met elkaar. Sander zit ook bij dit genootschap en hij maakte een positieve indruk op me. Op dat moment waren we ook toe aan een nieuwe website, dus ik dacht: ik ga het gewoon door Sander laten doen. Ik had vertrouwen in hem.

Klant aan het woord - ABC Zonnepanelen

Nieuwe snufjes

Zo gezegd, zo gedaan. Sander heeft toen onze nieuwe website gemaakt. Er kon een groot deel worden overgenomen van onze oude website, maar er zijn ook een hoop nieuwe snufjes in opgenomen. Zo worden nu bijvoorbeeld de Google-reviews direct op onze website geplaatst. Ook heeft hij een heel plan van aanpak geschreven om meer reviews te krijgen. Hier gaan we binnenkort mee aan de slag.

Vorig jaar was ons beste jaar

Naast de website verzorgt Sander ook de online marketing voor ons. Het gaat hierbij om de vindbaarheid van de website en de advertenties in Google. Eens in de drie maanden zitten we samen om dit door te spreken, want we werken met targets. Wat we zien is dat er daadwerkelijk een stijgende lijn in de resultaten zit. De samenwerking met Nederdesign zorgde ervoor dat wij vorig jaar 64% meer offertes mochten maken. Het conversiepercentage is bijna verdubbeld van 0,87% naar 1,67% en onze gemiddelde prijs per conversie blijft al jaren stabiel onder de € 40,-. Vorig jaar was ons beste jaar tot nu toe. Dat hebben we voor een groot deel aan de website en de vindbaarheid hiervan te danken!

We mogen de boot niet missen

Zowel het internet, als het aanbod zonnepanelen, verandert heel snel. Het is dus van belang dat we hier snel op inspelen. Het is niet de bedoeling dat we de boot missen. Omdat ons assortiment continu verandert, bekijkt Sander voor ons hoe we de producten het beste op de markt krijgen. Hij onderzoekt op welke woorden het meeste gezocht wordt in Google en past hier dan onze online marketing op aan.

Regionale partner

Wat ik fijn vind aan de samenwerking met Sander, is dat hij goed luistert en aanvult. Hij is productief en dat levert een zeer goed resultaat op. Daar doe je het toch voor. Voorheen hebben we ook wel eens samengewerkt met een partij, maar mijn voorkeur gaat toch uit naar iemand uit de regio. Nu weten we wat er gebeurt en of het effect heeft. Dat hadden we destijds niet. En… vorige week waren we allebei vier dagen gaan carnavallen, allebei in ons eigen dorpje. Dat schept ook een band!”

Ook interessant

Klant aan het woord – Maas Afbouw
2 min leestijd

Klant aan het woord – Maas Afbouw

Interview: De website van Maas Afbouw was inmiddels bijna 15 jaar oud, je kunt dus wel zeggen dat hij ruim over de houdbaarheidsdatum was. Het bedrijf werkt graag op relatiebasis, daarom schakelden ze Nederdesign in voor hun nieuwe website.

Lees meer
Jong talent bij Nederdesign: Justin van Zundert
2 min leestijd

Jong talent bij Nederdesign: Justin van Zundert

Interview: Nieuw talent de kans geven om zichzelf te ontwikkelen. Daar gaat het om. Zowel voor klanten, maar ook in ons team! Daarom hebben we tijdelijk een nieuwe aanwinst in ons team in de vorm van Justin van Zundert (20).

Lees meer
Klant aan het woord – Schoonmaakbedrijf Risseeuw
2 min leestijd

Klant aan het woord – Schoonmaakbedrijf Risseeuw

Interview: Na enkele jaren geleden een webapp te hebben laten bouwen door Nederdesign, was het nu tijd voor een nieuwe website voor Schoonmaakbedrijf Risseeuw. Een vanzelfsprekende samenwerking als je het eigenaar Jannick Risseeuw vraagt!

Lees meer
Bekijk alle berichten