Case

Ruim 30% CTR met een relevante zoekcampagne voor Het Blije Kratje

4 min leestijd

We krijgen vaak de vraag hoeveel je per dag moet uitgeven voor een zoekcampagne? Maar ook met lagere budgetten kun je goede resultaten halen zolang je maar slim gebruik maakt van alle opties in Google Ads. 

Ruim 30% CTR met een relevante zoekcampagne voor Het Blije Kratje

Case informatie

Klant
Het Blije Kratje
Oplevering
jun 2022 - dec 2022
Type
Online marketing

Bierkoerier in een gedeelte van Zeeland

Het Blije Kratje is een bierkoerier gevestigd op Walcheren. Met zijn diensten bezorgd hij gekoeld bier, wijn en andere dranken bij mensen thuis. Ideaal als je een feestje geeft en de drankjes op zijn. Om meer en vooral ook nieuwe mensen te bereiken hebben we een Google Ads campagne opgesteld. Omdat Het Blije Kratje een relatief klein bedrijf is met slechts twee koeriers hadden we te maken met kleinere budgetten.

Wie, wat, waar en wanneer

Met de doelen van de klant gingen we aan de slag. Om zo goed mogelijk gebruik te maken van het budget hebben we een duidelijk plan de campagne opgesteld. In het geval van het Blije Kratje werd al snel duidelijk dat een 24/7 campagne geen nut zal hebben want wanneer hebben mensen een bierkoerier nodig en vooral ook wanneer niet.

Op basis van de wensen en de mogelijkheden werd al snel een hoop duidelijk. We kozen voor een opzet met twee campagnes. Een voor doordeweeks en een voor het weekend. Zo konden we juist het budget distribueren over de twee campagnes, in het weekend is er meer vraag en hier willen we dus ook meer budget naar sturen.

Het Blije Kratje werkt vanuit Walcheren en heeft een afgebakende bezorgomgeving. Dus locatie instellingen hebben we ingezet om enkel advertenties te vertonen in de gebieden waar ook daadwerkelijk bezorgd wordt.

Verder heeft het geen zin om te adverteren als de supermarkten open zijn. Dan is er immers veel minder behoefte aan een bierkoerier. Dus de tijden worden ingesteld op het moment dat de supermarkten dicht zijn.

Een relevante campagne zorgt voor relevant verkeer

Het resultaat? Door de campagne zo in te stellen hebben we de campagne enorm relevant gemaakt. Dit zorgt voor een CTR, click-through-rate, van 30,81%. En dit terwijl de gemiddelde CTR van zoekcampagnes op 1,91%. En het aantal conversies? De campagne presteert met een conversiepercentage van ruim 17%, gemiddeld over alle branches ligt dit op 3,96%.

Zo zie je wat een goed uitgedachte en relevante campagne wel niet kan betekenen voor een bedrijf. Of je nu met enorme of bescheiden budgetten werkt.

Ook interessant

Oplevering nieuwe website - DELTA Ride for the Roses
Oplevering Website – Maas Afbouw
2 min leestijd

Oplevering Website – Maas Afbouw

Case: Als je al bekend bent met Nederdesign is de keuze voor een nieuwe websitebouwer natuurlijk zo gemaakt. Omdat de klik er al was tussen Nederdesign en Erwin van Maas Afbouw leek de samenwerking onvermijdbaar.

Lees meer
Oplevering website & dashboard - Stichting PaCo
2 min leestijd

Oplevering website & dashboard - Stichting PaCo

Case: Stichting PaCo is de personeelsstichting van Elopak in Terneuzen. Jaarlijks organiseren ze meerdere evenementen voor hun deelnemers die steeds goed bezocht worden. Zo goed, dat er voor evenementen meer vraag is dan aanbod.

Lees meer
Bekijk alle berichten