Case

441% conversiestijging door Google Ads voor Steda Housing

2 min leestijd

Wanneer je net een nieuwe website lanceert duurt het even voordat deze op de juiste manier opgepakt wordt voor Google. Je concurreert immers tegen websites die al autoriteit hebben opgebouwd en als relevant worden gezien door Google. Ook bij Steda Housing was dit het geval. Na de lancering op 10 juni liep het de eerste maand nog geen storm op de website. De oplossing? Bezoekers aantallen stimuleren met betaalde advertenties.

441% conversiestijging door Google Ads voor Steda Housing

Case informatie

Klant
Steda Housing
Oplevering
nov 2022 - mei 2023
Type
Online marketing

Een duidelijk doel voor ogen

Steda Housing is een bedrijf met een duidelijk doel en visie. Het aanbieden van flexibele en alternatieve woonoplossingen voor particulieren en bedrijven. Ook op de website zijn er duidelijke conversies die klanten kunnen uitvoeren, van het aanvragen van een catalogus tot het inplannen van een bezichtiging.

Goede ervaringen met betaald adverteren

Door ervaring met de andere bedrijven Zeeland Boten en Zeeland Aanhangwagens, had het team van Steda al ervaring met het zoekmachine adverteren in Google. Hierdoor was er bij hun geen twijfel om dit ook voor Steda in te zetten. Enkel met een goede website zouden ze hun doelstellingen niet halen.

Campagne opzet met passende landingspagina’s en mogelijkheden tot conversie

Op basis van de vraag zijn we aan de slag gegaan met het inbouwen van de campagnes. Steda biedt verschillende type woningen aan voor verschillende markten. Op basis van het aanbod hebben we een indeling gemaakt voor de advertentiegroepen met passende zoekwoorden en het meest belangrijke een aansluitende pagina.

Op de landingspagina is het van belang dat de potentiële klant niet alleen kan vinden waar ze naar op zoek zijn, maar dat zij ook over kunnen gaan op conversies.

Meer websitebezoekers en meer conversies!

We zijn in december gestart met het adverteren in Google. Hierdoor zijn de sessies gestegen van 665 naar 1819, een stijging van wel 173%. In december zijn we gestegen van 24 naar 130 conversies. Dit is een groei van 441%. Ruim de helft van de conversies zijn te danken aan de Google advertentie en advertenties zijn op dit moment voor ongeveer 2/3 van alle websitebezoekers verantwoordelijk. Zo is het wel duidelijk hoe groot de impact van een juist ingestelde advertentiecampagne kan zijn.

Conversiestijging door inzetten van Google Ads

Ook interessant

Oplevering nieuwe website - DELTA Ride for the Roses
Oplevering Website – Maas Afbouw
2 min leestijd

Oplevering Website – Maas Afbouw

Case: Als je al bekend bent met Nederdesign is de keuze voor een nieuwe websitebouwer natuurlijk zo gemaakt. Omdat de klik er al was tussen Nederdesign en Erwin van Maas Afbouw leek de samenwerking onvermijdbaar.

Lees meer
Oplevering website & dashboard - Stichting PaCo
2 min leestijd

Oplevering website & dashboard - Stichting PaCo

Case: Stichting PaCo is de personeelsstichting van Elopak in Terneuzen. Jaarlijks organiseren ze meerdere evenementen voor hun deelnemers die steeds goed bezocht worden. Zo goed, dat er voor evenementen meer vraag is dan aanbod.

Lees meer
Bekijk alle berichten