Groeimogelijkheden
Camping Tuinenburg is hele jaar door geopend en kent in het hoogseizoen én tijdens Hemelvaart en Pinksteren een zeer goede bezetting. In het voorjaar en in de nazomer mag de bezetting wat beter, dus daar liggen groeimogelijkheden. Een nieuwe website moet daar verandering in brengen.
Optimale webteksten
De vorige website van Camping Tuinenburg was verouderd en traditioneel opgezet. Zo werd er voornamelijk verteld vanuit het bedrijf: dit is wie wij zijn en wat wij doen. Wat vaak beter werkt, zijn teksten geschreven vanuit het probleemoplossend vermogen van een bedrijf. Iemand wil graag op vakantie, zoekt een ideale camping en wil op de website zien dat Camping Tuinenburg hieraan voldoet. Uit de gesprekken met Ferdie van Camping Tuinenburg, bleek dat men naar de camping komt voor de rust, de ruimte en om te wandelen en te fietsen in de omgeving. Ook het bourgondische en toeristische karakter van Hulst spreekt de gasten aan en de alpaca’s en kamelen op de camping maken het plaatje helemaal af. Pluspunten die dus zeker benoemd mogen worden op de nieuwe website!
Doel website
Het doel van de nieuwe website is laten zien wat Camping Tuinenburg te bieden heeft. Hiervoor heeft het team van Nederdesign de content opnieuw gerubriceerd en uiteindelijk opgedeeld in vier hoofdrubrieken: kamperen, huren, arrangementen en faciliteiten. Daarnaast moest het aannemen van boekingen makkelijker verlopen dan op de oude website. Daarom is het formulier een stuk overzichtelijker gemaakt. Sander: ‘We zijn nu in gesprek met Ferdie over het bouwen van een online boekingssysteem. Hierin kan hij alle boekingen van de camping zelf beheren. Het zou erg tof zijn wanneer dit tot een vervolg kan leiden!’
Kwalitatieve websites
Sander: ‘Het is heel leuk dat wij na tien jaar wederom het vertrouwen kregen om aan de slag te gaan met een nieuwe website voor Camping Tuinenburg. Maar minstens zo leuk is het dat de vorige website ruim zo lang online gestaan heeft. Dit betekent dus dat de websites die we bouwen van goede kwaliteit zijn.’