Een extra leuke opdracht
Sander: ‘Vanaf het eerste moment is er veel contact geweest tussen ons en WEA. Wij zijn zelf begonnen met een briefing met de functionele eisen voor de website. Met dit lijstje bij de hand, zijn ze zelf aan de slag gegaan met het ontwerp. Iets wat heel bijzonder is, we hebben bijna geen klanten die zelf hun website ontwerpen. Dit wordt vaker gedaan door designbureaus, maar niet door de klanten zelf. Dat maakte deze opdracht extra leuk.’
Finetunen na oplevering, het mooiste wat er is!
Tijdens de bouw van de website zijn er meerdere opleveringen geweest. Hierdoor kon de communicatie-afdeling van WEA snel aan de slag met het vullen van de website. Terwijl zij aan het vullen waren, kon het Nederdesign-team meteen verder met het finetunen en verbeteren van de website. Sander: ‘Het finetunen en verbeteren van een website ná de oplevering is het mooiste wat er is! We vertrouwen op onze kennis, maar iedere klant en doelgroep is anders. De aanpassingen die we doen zijn, naast onze kennis, gebaseerd op statistieken. We weten bijvoorbeeld hoe ons brein reageert op kleuren en foto’s en hoe we iemand zijn aandacht moeten trekken, maar andere dingen moeten we echt meten. Bijvoorbeeld hoe Google bepaalde zoekwoorden oppakt, of hoeveel personen afhaken op een contactformulier. Wanneer er 100 personen beginnen met het invullen van een formulier, maar er slechts 14 het formulier daadwerkelijk versturen, betekent dit dat er 86 personen afhaken. We meten dan op welk veld dit gebeurt en bespreken de mogelijkheid om dit veld weg te halen. Zo zorgen we voor een zo vriendelijk mogelijke én waardevolle website.’