Van app, naar online marketing, naar website met webshop
De werkzaamheden die Nederdesign voor Bankgeheim mocht én mag uitvoeren, kwamen niet allemaal tegelijk. Er werd begonnen met een app. In deze app stonden updates over events, nieuwe collecties, enzovoort. Marie-Kristien: ‘De app had een mooie vormgeving en we waren er heel blij mee! Maar het up-to-date houden, was toch te veel werk.’ Daarom is de focus veel meer komen te liggen op de website. Later werd dit uitgebreid met online marketing én een webshop.
Webshop met shop-the-look-indeling
Sander van Nederdesign: ‘Datgene wat de webshop mooi maakt, is dat we niet met een traditionele indeling van categorieën en producten werken. Iets wat je wel veel ziet bij andere kledingwinkels, je kiest een type kledingstuk en vervolgens de maat, merk en kleur. Dit past niet bij Bankgeheim. Het unieke van deze winkel is juist het personal shoppen en onder het genot van een glaasje cava de perfecte outfit samenstellen. Dit wilden we ook doorvertalen in de webshop. De webshop bevat een ‘shop-the-look’-indeling. Er worden meerdere outfits gepresenteerd en door de look te openen zie je alle artikelen, die je vervolgens in de juiste maat kunt bestellen.’
Bankgeheim valt op
In het interview met Marie-Kristien vertelde ze over het effect van de online marketing: ’Op een gegeven moment kwam er een Hollandse dame de winkel in. Zij had op Google gezocht naar bepaalde merken en kwam al snel bij Bankgeheim uit.’ Bankgeheim heeft een aantal bijzondere merken die je niet in iedere kledingwinkel aan kunt schaffen. Hier speelt Nederdesign op in. Sander: ‘We proberen Bankgeheim binnen deze merken op te laten vallen in de Google zoekresultaten. Hiermee gaan we de concurrentie aan met de websites van de merken zelf. En wanneer een winkel in de regio, die dezelfde merken verkoopt, stopt dan triggeren we middels advertenties de klanten. We informeren ze over het feit dat er dichtbij een goed alternatief is. Bankgeheim! We zien dat er klanten van ver komen, dat is tof.’