Case

Oplevering: Veiligheidsregio Zeeland

2 min leestijd

Een brandweerkorps met 18 actieve blusmannen en -vrouwen waar er 24 gewenst zijn. Een gemiddelde leeftijd die steeds hoger wordt. Het aantal nieuwe aanmeldingen dat steeds verder terug loopt. Drie goede redenen om groot alarm te slaan! Binnen twee jaar moeten er tien nieuwe vrijwilligers geworven worden. Hiermee kan het tekort aan brandweermannen en -vrouwen worden opgelost. 

Oplevering: Veiligheidsregio Zeeland

Case informatie

Klant
Veiligheidsregio Zeeland
Oplevering
September 2018
Type
Website

Een wervingswebsite met een actieve social media planning

Voor de Veiligheidsregio Zeeland hebben we een wervingsplan geschreven om het tekort aan vrijwilligers op te lossen. De drempel om jezelf aan te melden als brandweervrijwilliger is hoog. De kazerne is altijd gesloten, met uitzondering van de wekelijkse oefenavond. Bij een alarmering komen de brandweermannen en -vrouwen aangesneld en haasten ze zich naar het incident. Dat is niet bepaald het juiste moment voor een sollicitatie. In het plan zijn een aantal belangrijke items opgenomen:

  • Professionele fotografie van de vrijwilligers. In zowel bluskleding als werkkleding. Hiermee laten we zien dat een vrijwillige brandweerman dit vak naast zijn bestaande beroep uitoefent. Chris Platteeuw heeft hier een belangrijke bijdrage in gehad!
  • De ontwikkeling van een wervingswebsite waarop de vrijwilligers gepresenteerd worden. Hier kun je de switch maken tussen de brandweerman en de burger. Ook kun je een test invullen om te zien of je geschikt bent als vrijwilliger. Tot slot kun je direct solliciteren. 
  • Het organiseren van halfjaarlijkse open oefenavonden waar men kennis maakt met de brandweer.
  • Een uitgebreide contentkalender voor het regelmatig posten van berichten op social media.

Iedere twee weken is er een vrijwilliger geïntroduceerd op social media en de website. Met een gemiddel bereik van ruim 1.100 personen per bericht mogen we spreken van een succesvolle campagne. De eerste nieuwe vrijwilligers gaan binnenkort aan hun opleiding starten. 

Ook interessant

441% conversiestijging door Google Ads voor Steda Housing
2 min leestijd

441% conversiestijging door Google Ads voor Steda Housing

Case: Voor een nieuw startende website is het lastig om vanaf het begin te scoren in de organische zoekresultaten, door de autoriteit van de website. Om je zichtbaarheid direct een boost te geven biedt betaald adverteren een uitkomst!

Lees meer
Oplevering bezoekersregistratie Royal Hotels
4 min leestijd

Oplevering bezoekersregistratie Royal Hotels

Case: Jens Hoogstad van Royal Hotels kwam naar ons toe met de vraag of wij een oplossing hadden voor de bezoekersregistratie van zijn hotelgasten. We zijn aan de slag gegaan met een webapplicatie, zodat bezoekers eenvoudig kunnen inchecken.

Lees meer
Oplevering: Barista op Wielen
3 min leestijd

Oplevering: Barista op Wielen

Case: Gasten op beurzen, evenementen en bruiloften voorzien van een heerlijk bakje koffie en allerlei andere koffiespecialiteiten. Dat is wat opgeleid barista Dylan van Overmeire van Barista op Wielen het liefste doet!

Lees meer
Bekijk alle berichten