Een overzichtelijk dashboard
Nederdesign heeft dit dashboard voor het schoonmaakbedrijf mogen realiseren. Het dashboard is klein gestart. De allereerste stap was het toevoegen van de klanten en de werkzaamheden die per klant worden uitgevoerd. Later is er een logboek toegevoegd. Hierin werd bijgehouden wanneer welke werkzaamheden zijn uitgevoerd, op deze manier kan er altijd makkelijk terug worden gekeken naar wat er wanneer precies gedaan is.
Toename aan positieve reviews
De volgende stap was het inbouwen van de mogelijkheid om vanuit het dashboard mails te versturen naar de klanten. Zo worden er nu bijvoorbeeld automatische mails naar klanten gestuurd waar onlangs is schoongemaakt. In deze automatische mail krijgen ze de vraag of ze tevreden zijn over de verrichte werkzaamheden en of ze een review willen achterlaten. Voorheen werden klanten mondeling gewezen op het achterlaten van een review. Nu er via de mail wordt gevraagd om een beoordeling, is er te zien dat het aantal reviews wekelijks toeneemt. Het bedrijf levert kwaliteit, dus deze reviews zijn vrijwel altijd positief. Maar mocht het zo zijn dat er een negatieve review geplaatst wordt, dan kan Nederdesign het schoonmaakbedrijf tips geven en ondersteuning bieden om hier op een goede manier mee om te gaan. Ook benieuwd hoe je met negatieve reviews omgaat? Lees dan ons blog hierover.
Efficiënt te werk
De functionaliteit waar op dit moment aan wordt gewerkt is de ‘slimme agenda’. Met behulp van deze agenda worden klanten ingepland op basis van hun postcode en wensen, bijvoorbeeld eens per twee maanden de ramen zemen. Hierdoor kan het personeel van Schoonmaakbedrijf Risseeuw heel efficiënt te werk gaan, omdat meerdere klanten uit dezelfde plaats op dezelfde dag ingepland kunnen worden.