Vergroot je vindbaarheid op LinkedIn

19 oktober 20213 minuten leestijd

Wanneer je actief bent in de B2B markt kan een LinkedIn-account niet ontbreken. Het is een manier om jezelf en je bedrijf onder de aandacht te brengen, je expertise uit te dragen en bovendien is het een groot netwerk van collega-ondernemers en potentiële klanten. Met onderstaande vijf tips maak je de LinkedIn-pagina van jouw bedrijf beter zichtbaar. 

Tip 1: Vertel wat je bedrijf te bieden heeft

LinkedIn biedt jou de mogelijkheid om je bedrijf te omschrijven in 2.000 woorden. Grijp die kans en vul je bedrijfsomschrijving in. Benoem wat jouw bedrijf te bieden heeft en denk hierbij vanuit je klant: waarom bezoekt iemand jouw LinkedIn-bedrijfspagina? Gebruik zoekwoorden waarop je gevonden wilt worden, bijvoorbeeld bierbrouwerij of online marketingbureau Sas van Gent.

Tip 2: Een volledig ingevulde bedrijfspagina

Naast de bedrijfsomschrijving biedt LinkedIn de mogelijkheid om meer bedrijfsinformatie te delen. Denk aan een link naar je website, je telefoonnummer en adres, logo maar ook een slogan en specialismen. Vul de informatie volledig in!

Tip 3: Wees actief

Je LinkedIn-pagina is aangemaakt en de bedrijfsinformatie is volledig ingevuld. En nu? Aan de slag! Zorg ervoor dat je zichtbaar wordt op LinkedIn. Dit kan op verschillende manieren. Bijvoorbeeld door het plaatsen en delen van berichten, door te reageren op berichten van andere LinkedIn-gebruikers of door een actief groepslid te worden.

Tip 4: Ga aan de slag met LinkedIn groepen

Net zoals op Facebook, heb je op LinkedIn groepen. Groepen waarin LinkedIn-gebruikers met dezelfde interesse zitten. Ga actief aan de slag binnen een relevante groep voor jouw bedrijf. Plaats geregeld een bericht en reageer regelmatig op bijdragen van anderen. Zo breng je jezelf en je bedrijf onder de aandacht en bovendien is het een goede manier om je netwerk uit te breiden. Nog geen connectie met iemand die reageert op je bijdrage? Stuur een persoonlijk connectieverzoek.

Tip 5: Check je activiteit score

Je bedrijfsprofiel is volledig ingevuld, je reageert wekelijks op bijdragen van anderen en plaatst zelf ook regelmatig een bericht op je bedrijfsaccount. Toch blijft de business uit. Maak dan eens gebruik van de “Social Selling Index”. De LinkedIn Social Selling Index laat zien hoe jouw profiel presteert op verschillende onderdelen zodat je inzicht krijgt waar jij je activiteit kunt verbeteren. Check nu je activiteitscore: https://www.linkedin.com/sales/ssi

Conclusie

Met deze vijf tips kun je gericht aan de slag om je LinkedIn-account te verbeteren en daarmee je zichtbaarheid te vergroten. Begin dus met je bedrijfsprofiel en investeer tijd in je LinkedIn gebruik. Deel, reageer en maak connecties.

Hulp nodig bij het optimaliseren van je LinkedIn-pagina?

Sander Bruggeman

We helpen je graag met het realiseren van jouw online doelstellingen. Neem vandaag contact met ons op voor een kenningsmakingsgesprek!

Neem contact op

Ook interessant:

De online marketingontwikkelingen van 2022
11 januari 20224 minuten leestijd

De online marketingontwikkelingen van 2022

2022 is van start gegaan en ook op online marketinggebied zijn er een aantal nieuwe trends en ontwikkelingen. We lichten graag een aantal belangrijke ontwikkelingen toe.

Lees meer
Goede voornemens: welke doelen stel jij voor jouw website?
4 januari 20223 minuten leestijd

Goede voornemens: welke doelen stel jij voor jouw website?

Aan het begin van het nieuwe jaar bruisen we van de goede voornemens. Een gezonder leven, de kerstkilo’s kwijtraken en stoppen met roken zijn de meest bekende. Maar welke voornemens heb je met jouw website? Welke doelen wil jij behalen in 2022?

Lees meer
Remarketing. Wat is het en hoe gebruik je het?
21 december 20214 minuten leestijd

Remarketing. Wat is het en hoe gebruik je het?

Remarketing is een manier om contact te leggen met websitebezoekers die nog geen aanvraag of aankoop hebben gedaan. Op een slimme manier probeer je ze te overtuigen toch tot aankoop of aanvraag over te gaan. Lees hier alles over remarketing.

Lees meer