Online marketing

De invloed van blogs op de vindbaarheid van je website

3 min leestijd

Elke week vind je hier een nieuw Nederdesign blog. Blogs waarin we onze kennis delen en waarvan we hopen dat je er iets mee kunt. Kennisdeling is niet de enige reden waarom we blogs publiceren. Je leest hier onze vier beweegredenen. 

De invloed van blogs op de vindbaarheid van je website

De online vindbaarheid van je bedrijf

Alle bedrijven willen door zoveel mogelijk mensen gevonden worden in de zoekresultaten van Google. Wanneer men gerelateerde zoekwoorden intypt, willen we het liefst op de eerste pagina staan. Nederdesign dus ook, want dit vergroot de kans op meer websitebezoekers. En hoe meer websitebezoekers, hoe groter de kans op nieuwe klanten. Met het schrijven van relevante blogartikelen oefen jij invloed uit op deze positie in de Google zoekresultaten.

Hoe meer relevante zoektermen, hoe groter de zichtbaarheid

Wanneer iemand een zoekwoord in Google intypt dat betrekking heeft op jouw bedrijf, is de kans groot dat je bedrijf vertoond wordt en hij/zij op je website terechtkomt. Hoe specifieker het zoekwoord en hoe meer content op je website, hoe groter de kans. Door te bloggen vergroot jij de content op de website. Dit betekent niet dat je maar lukraak wat moet schrijven. Kies voor een onderwerp dat past bij je bedrijf, waarop jij gevonden wilt worden en dat veel zoekvolume heeft. Of een zoekwoord veel zoekvolume heeft kun je nagaan via het zoekwoordenonderzoek. De eerste stap om aan de slag te gaan is dan ook het uitvoeren van een zoekwoordenonderzoek. Door gebruik te maken van deze zoekwoorden, zorg je voor waardevolle content die de zichtbaarheid van je website vergroot.

Kennisdeling

Vindbaarheid is belangrijk, maar wij schrijven onze blogs vooral om je te informeren met praktische tips en handige weetjes. Wij willen je informeren over wat er allemaal mogelijk is op het gebied van websites, webshops, webapplicaties en online marketingkanalen. Wij leveren diensten en hebben er baat bij dat je goed geïnformeerd bent. Verkoop jij een product, bijvoorbeeld kaas? Hoe leuk is het dan om bijpassende wijnen te delen in een blogartikel. Je geeft bezoekers op deze manier een leuk artikel om te lezen en advies waarmee ze iets kunnen.

Deze interessante content heeft bovendien een gunstig effect op de zoekmachineoptimalisatie van je website.

Blogs bieden linkmogelijkheden naar andere landingspagina’s

Wanneer je een blog toevoegt aan de website biedt dat mogelijkheden om te linken naar andere landingspagina’s. Zo schreven wij eerder een blog over  “de social mediastrategie, hoe maak je een contentkalender en wat zijn de social media-afmetingen van afbeeldingen?” Drie blogs over social media die elkaar perfect opvolgen. In het tweede blog “Maak je contentkalender met het Help=Hub-Hero model” linken we naar het eerste blog “Zo maak je een social mediastrategie”. En in dit blogartikel linken we dus ook naar deze eerder geschreven blogs.

Daarmee helpen we jou om direct de relevante informatie te lezen, maar hiermee vergroten we ook de zichtbaar van de Nederdesign-website. Linkbuilding is namelijk ook een van de SEO-ranking factoren.

Blogartikelen delen op platformen

Persoonlijk maken wij hier geen gebruik van, maar het is wel een goede manier om de vindbaarheid van je website te vergroten: het publiceren van blogs op externe websites, zoals een platform. Zorg er wel voor dat de website of platform gerelateerd is aan je producten of diensten. Plaats geen kleding op een bierplatform bijvoorbeeld.

Door in het blogartikel linkjes te plaatsen naar je eigen website vergroot je de kans op meer websitebezoekers.

Conclusie

Blogs zijn een goede manier om de vindbaarheid van je website te vergroten en bovendien je kennis te delen waardoor je ook nog eens interessant bent voor bezoekers en volgers. Weet jij niet waar te beginnen of ontbreekt het je aan tijd om blogs te schrijven? Internet-Prof Wendy helpt je graag om de zichtbaarheid van jouw bedrijf te vergroten.

Ook interessant

Volgt jouw website het natuurlijke pad?
3 min leestijd

Volgt jouw website het natuurlijke pad?

Online marketing: Het klinkt misschien raar: een natuurlijk pad voor een website. Maar er zijn echt een aantal ‘regels’ als het gaat om website ontwerp die jouw website kunnen verbeteren. Door bestaande websites zijn een verwachtingspatronen ontstaan.

Lees meer
Hoe voer je een goed zoekwoordenonderzoek uit?
4 min leestijd

Hoe voer je een goed zoekwoordenonderzoek uit?

Online marketing: Zoekwoordenonderzoek is de basis voor een goede SEO en SEA strategie. Maar waar begin je? Er zijn verschillende tools en methodes om de juiste zoekwoorden te achterhalen. We helpen je graag op weg.

Lees meer
Hoe je de scrolldiepte meet in Analytics 4
5 min leestijd

Hoe je de scrolldiepte meet in Analytics 4

Online marketing: Om je websitepagina volledig te zien moeten bezoekers scrollen. Scrollen jouw bezoekers helemaal tot onderaan je website? Door de scrolldiepte te meten in Google Analytics 4 kom je erachter of bezoekers je website helemaal zien.

Lees meer
Bekijk alle berichten