Het belang van Google-sterren

13 juli 20214 minuten leestijd

Je hebt ze vast wel eens gezien. De sterren die per bedrijf worden vertoond in Google. Maar wat betekenen deze sterren nu eigenlijk? En wat is het belang van de sterren? We leggen het je uit!

Betekenis Google-sterren

De Google-sterren geven aan welke beoordeling het bedrijf heeft gekregen van haar websitebezoekers. Google vertoont altijd 5 sterren, waarbij de geel ingekleurde sterren de bedrijfsscore tonen. Voor de sterren staat het beoordelingscijfer. Dit geeft de gemiddelde score aan op basis van de klantbeoordelingen en het totaal aantal reviews.

Waar worden de Google-sterren vertoond

Tot september 2019 werden de Google-sterren vertoond in de Google zoekresultaten, bij advertenties en op het Google Mijn Bedrijfsprofiel. Google heeft toen het beleid aangepast en nu worden de Google-sterren enkel nog vertoond bij de Google-advertenties en op het Google Mijn Bedrijfsprofiel.

Uitzondering hierop zijn productreviews en reviewscores verzameld voor derden. De productreviews worden nog steeds vertoond in de Google-zoekresultaten onder de titel en URL van de website. Reviewscores verzameld door derden, zoals de bedrijfsprofielen op Bol.com of Trustpilot, worden nog altijd vertoond in de Google-zoekresultaten. Je vindt de score onder de titel, URL en omschrijving.

Waarom zijn Google-sterren belangrijk

Google hecht veel waarde aan de feedback van klanten zelf. Google heeft immers als doel om mensen te helpen en relevante informatie te vertonen. Het hebben van de gele Google-sterren heeft dan ook een aantal voordelen:

  • Je valt beter op in Google, want je bedrijfsvermelding is iets groter door de toevoeging van de gele sterren.
  • De professionele uitstraling van je bedrijf, hoe meer sterren en hoe meer beoordelingen des te professioneler je overkomt.
  • Het aantal klikken op je advertenties en bedrijfsvermeldingen neemt toe en dat zorgt weer voor meer websitebezoekers.

Hoe krijg je Google-sterren

Via Google reviews! Via een Google review kan iemand een beoordeling geven over jouw bedrijf. Hoe positiever de reviews en de bijbehorende reviewscore, hoe hoger de ranking van jouw bedrijf.

Start dus nu met het verzamelen van Google reviews. Dit kan via je Google Mijn Bedrijfsprofiel of door reviews te verzamelen via een reviewsysteem zoals Klanten Vertellen of Kiyoh. Wanneer je reviews verzamelt via een reviewsysteem dien je wel een stukje code aan de website toe te voegen, zodat Google ziet dat je reviews verzamelt en je ze kunt koppelen aan je website. Dit kan met behulp van de Google Tag Manager of je webbouwer. Heb je een WordPress website? Gebruik dan de beoordelingsplug-in.

Hulp nodig bij het verzamelen van Google reviews?

Sander Bruggeman

We helpen je graag met het realiseren van jouw online doelstellingen. Neem vandaag contact met ons op voor een kenningsmakingsgesprek!

Neem contact op

Ook interessant:

Hoe val je tijdens de feestdagen op in mailboxen?
23 november 20213 minuten leestijd

Hoe val je tijdens de feestdagen op in mailboxen?

De afgelopen week heb je waarschijnlijk meer nieuwsbrieven ontvangen dan normaal. En met de feestdagen in het vooruitzicht verandert dat de komende maand ook niet. Hoe valt jouw nieuwsbrief op in de overvolle inbox van de ontvangers? Lees onze 5 tips

Lees meer
Internationaal gaan? 4 aandachtspunten!
16 november 20214 minuten leestijd

Internationaal gaan? 4 aandachtspunten!

Waar moet je op letten wanneer je wil internationaliseren? In dit blog geven we je 4 tips. Zo zorg je ervoor dat je goed gevonden wordt in het buitenland!

Lees meer
Nieuw: de link-sticker in de Instagram Stories
9 november 20213 minuten leestijd

Nieuw: de link-sticker in de Instagram Stories

De swipe-up functie waarmee je een link kon toevoegen aan je Instagram Story is verdwenen. Maar niet getreurd… Er is nu een link-sticker! Wij leggen graag uit hoe je de link-sticker gebruikt in je Instagram Stories.

Lees meer