Online marketing

Klanten binnenhalen via LinkedIn: 6 tips

4 min leestijd

LinkedIn. Het is dé plaats om je bedrijf te promoten, professionele diensten aan te bieden, content te publiceren en een nieuwe baan of medewerker te vinden. Met 1 miljoen dagelijkse gebruikers vormt het platform ook voor jouw bedrijf een netwerk van (potentiële) klanten. Maar hoe werf je klanten via LinkedIn? We delen 6 tips en tricks met je!

Klanten binnenhalen via LinkedIn: 6 tips

Waarom je klanten wil werven via LinkedIn

Volgens onderzoeksbureau Newcom heeft LinkedIn 5 miljoen Nederlandse gebruikers, waarvan 1 miljoen dagelijkse gebruikers. Dit zijn dus 5 miljoen potentiële klanten, 5 miljoen mensen die je kennis kan laten maken met jouw bedrijf of merk… Ga aan de slag met LinkedIn, creëer zichtbaarheid en kom in contact met je (potentiële) klanten. Wij helpen je op weg met onderstaande tips

1. Kies een strategie

Wie wil je bereiken en welke boodschap wil je overbrengen? Denk hierover na voordat je actief aan de slag gaat met LinkedIn. Op basis van je doelgroep en kernboodschap richt je namelijk je bedrijfsprofiel in en plaats je berichten. Kies voor een strategie die past bij je bedrijf en die haalbaar is, zodat je consequent kunt zijn.

2. Communiceer een boodschap

Veel bedrijven verkopen meerdere producten of diensten en ook bedrijven hebben vaak verschillende klantengroepen, bijvoorbeeld particulieren en zakelijke klanten. Om succesvol te zijn op LinkedIn adviseren we je te beperken tot één hoofdonderwerp. Kies één onderwerp waarover je wil communiceren. Dit kan perfect een hoofdthema zijn, zodat je de verschillende diensten kunt benoemen. Denk bijvoorbeeld aan beschermingsmiddelen als hoofdthema. Verhuur, verkoop en onderhoud jij beschermingsmiddelen dan kun je hier perfect informatie over delen.

3. Reageer op reacties en berichten van anderen

LinkedIn is eigenlijk een groot netwerk en door te netwerken bereik je nieuwe (potentiële) klanten. Net zoals op een netwerkbijeenkomst geef en krijg je informatie. Deel relevante content volgens je strategie en kernboodschap, maar vergeet zeker niet te reageren op berichten van anderen. Vraagt iemand om hulp en ken je iemand binnen je netwerk die kan helpen? Tag deze persoon dan en geef antwoord vanuit jouw expertise. Vergeet mensen ook niet te feliciteren met een nieuwe baan. Tijd investeren in LinkedIn loont, echt!

4. Voeg altijd waarde toe

Waarde toevoegen vanuit jouw expertise laat zien waar je voor staat en wat je kunt. Zo bereik je jouw ideale klant en niet alle LinkedIngebruikers. Je doet het namelijk voor je ideale klant, want je zit niet te wachten of honderden telefoontjes, mailtjes of ingevulde offerteformulieren als er niemand converteert. Liever 1 geïnteresseerde klant dan 100 mensen die geen interesse hebben. In ieder bericht en in iedere reactie voeg jij waarde toe.

5. Deel je persoonlijkheid

Een eenmanszaak of een multinational, ieder bedrijf bestaat uit mensen. Mensen zijn uniek, producten en diensten vaak niet. Jouw persoonlijkheid trekt je ideale klanten over de streep dus laat ook zeker je persoonlijkheid zien op LinkedIn.

Conclusie

Werf meer klanten via LinkedIn door actief je kernboodschap te communiceren, waarde toe te voegen en je persoonlijkheid te delen. Maak tijd om te reageren op berichten en reacties en om zelf actief te reageren op content van anderen.

Bonustip

Gebruik je LinkedInnetwerk optimaal! LinkedIn heeft namelijk ook een goede zoekfunctie. Ben je op zoek naar een nieuwe medewerker? Kijk eens binnen je netwerk of vraag je contacten of ze iemand kennen. Wil je in contact komen met een potentiële klant? Zoek deze persoon op en trek de stoute schoenen aan: stuur een connectieverzoek met persoonlijk bericht!

Ook interessant

Volgt jouw website het natuurlijke pad?
3 min leestijd

Volgt jouw website het natuurlijke pad?

Online marketing: Het klinkt misschien raar: een natuurlijk pad voor een website. Maar er zijn echt een aantal ‘regels’ als het gaat om website ontwerp die jouw website kunnen verbeteren. Door bestaande websites zijn een verwachtingspatronen ontstaan.

Lees meer
Hoe voer je een goed zoekwoordenonderzoek uit?
4 min leestijd

Hoe voer je een goed zoekwoordenonderzoek uit?

Online marketing: Zoekwoordenonderzoek is de basis voor een goede SEO en SEA strategie. Maar waar begin je? Er zijn verschillende tools en methodes om de juiste zoekwoorden te achterhalen. We helpen je graag op weg.

Lees meer
Hoe je de scrolldiepte meet in Analytics 4
5 min leestijd

Hoe je de scrolldiepte meet in Analytics 4

Online marketing: Om je websitepagina volledig te zien moeten bezoekers scrollen. Scrollen jouw bezoekers helemaal tot onderaan je website? Door de scrolldiepte te meten in Google Analytics 4 kom je erachter of bezoekers je website helemaal zien.

Lees meer
Bekijk alle berichten