Nieuw op Instagram: veelgestelde vragen

23 februari 20213 minuten leestijd

Maak de communicatie met je (potentiële) klanten nog makkelijker: voeg veelgestelde vragen toe op Instagram! Sinds februari 2021 biedt Instagram de mogelijkheid om een FAQ toe te voegen. In dit artikel leggen we je uit waarom dit handig is voor jouw bedrijf én natuurlijk hoe je ze instelt. Maak de communicatie met je (potentiële) klanten nog makkelijker: voeg veelgestelde vragen toe op Instagram! Sinds februari 2021 biedt Instagram de mogelijkheid om een FAQ toe te voegen. In dit artikel leggen we je uit waarom dit handig is voor jouw bedrijf én natuurlijk hoe je ze instelt.

Instagram FAQ-functie

Krijg jij vaak terugkerende vragen? Dan is de nieuwe Instagram FAQ-functie (Frequently Asked Questions) een ideale uitkomst voor jouw bedrijf! De veelgestelde vragen worden aan het begin van een chat met je bedrijfsaccount weergegeven als suggestie. Zo kunnen jouw (potentiële) klanten in slechts één klik een vraag aan je stellen. Gebruiksvriendelijk en laagdrempelig.

Hoe stel je de veelgestelde vragen in?

De veelgestelde vragen zijn eenvoudig in te stellen. De enige voorwaarde voor het instellen van een FAQ, is het hebben van een bedrijfsprofiel op Instagram. Hoe je de FAQ instelt? We leggen het je stap voor stap uit.

  • Stap 1: Ga naar het menu (de drie streepjes rechtsboven in je profiel)
  • Stap 2: Klik op Instellingen
  • Stap 3: Ga naar Bedrijf
  • Stap 4: Klik op Veelgestelde vragen
  • Stap 5: Klik op Instellen in de blauwe button
  • Stap 6: Vul je vraag in en klik rechtsboven op het blauwe vinkje om de vraag op te slaan

Gefeliciteerd! Je eerste veelgestelde vraag is aangemaakt. Je krijgt nu een overzicht te zien van je veelgestelde vragen en een aantal opties.

Opties FAQ

Je kunt je FAQ op ieder moment wijzigen door middel van opties. De eerste optie is het inschakelen van de veelgestelde vragen. Door het bolletje naar links te schuiven schakel je de FAQ in. Je vragen zijn nu zichtbaar bij het begin van elk Instagram chatgesprek. Daarnaast kun je hier meerdere vragen toevoegen. Op dit moment (februari 2021) kun je maximaal vier vragen toevoegen.

Geschikte voorbeeldvragen

Heb je een winkel? Dan zou ‘Wanneer kan ik mijn bestelling komen ophalen?’ een passende vraag zijn. Of ben je een makelaar en krijg je voortdurend de vraag of het mogelijk is om woningen te bezichtigen of met hoeveel personen? Dan zijn dit vragen die je kunt instellen. Ook voor restaurants kan deze functie handig zijn. Wat dacht je van vragen over afhaaltijden of bezorging, zoals ‘Op welke dagen bezorgen jullie?’.

Waarom is deze functie handig?

Deze nieuwe Instagramfunctie is handig als je veel chatgesprekken hebt, vaak dezelfde vragen krijgt óf mensen snel wilt informeren, bijvoorbeeld over de huidige coronamaatregelen. Maak het jezelf makkelijk zonder af te doen aan je persoonlijke benadering. Je hebt namelijk naast standaard antwoorden nog altijd de mogelijkheid om zelf te typen en een gesprek aan te gaan.

Extra handig

Veelgestelde vragen beantwoord je, als de vraag zich daarvoor leent, met een kant en klaar antwoord. Bijvoorbeeld je contactgegevens zoals e-mailadres en telefoonnummer. Dit zijn vaststaande gegevens en lenen zich dus perfect om in te stellen als standaard antwoord. Antwoorden instellen kan via het bedrijfsmenu en in plaats van veelgestelde vragen kies je voor opgeslagen antwoorden.

Veel succes met het instellen van je FAQ. Hulp nodig? We helpen je graag!

Meer bereik op Instagram?

Sander Bruggeman

We helpen je graag met het realiseren van jouw online doelstellingen. Neem vandaag contact met ons op voor een kenningsmakingsgesprek!

Neem contact op

Ook interessant:

5 tips voor een goed vindbare en succesvolle blog
4 maart 20214 minuten leestijd

5 tips voor een goed vindbare en succesvolle blog

Schrijf jij regelmatig een blog? Dan kan dit artikel jou helpen bij het schrijven van een blog dat naast interessant is, óók goed gevonden wordt in de zoekresultaten! We geven je 5 praktische tips!

Lees meer
Haal het maximale uit je contactpagina!
16 februari 20214 minuten leestijd

Haal het maximale uit je contactpagina!

De contactpagina is, naast de Over ons pagina, een van de meest bezochte pagina’s van je website. Hier zoeken (potentiële) klanten naar contactgegevens. Maar welke gegevens moet een contactpagina bevatten? En waar voldoet een goede contact

Lees meer
Een succesvolle landingspagina? 5 tips!
10 februari 20214 minuten leestijd

Een succesvolle landingspagina? 5 tips!

De pagina die je te zien krijgt nadat je geklikt hebt heet de landingspagina. Landingspagina’s zijn belangrijk voor de vindbaarheid van een website. Maar wat is het doel van een landingspagina en hoe maak je ‘m succesvol?

Lees meer