Online marketing

Nieuw op Instagram: veelgestelde vragen

3 min leestijd

Maak de communicatie met je (potentiële) klanten nog makkelijker: voeg veelgestelde vragen toe op Instagram! Sinds februari 2021 biedt Instagram de mogelijkheid om een FAQ toe te voegen. In dit artikel leggen we je uit waarom dit handig is voor jouw bedrijf én natuurlijk hoe je ze instelt. Maak de communicatie met je (potentiële) klanten nog makkelijker: voeg veelgestelde vragen toe op Instagram! Sinds februari 2021 biedt Instagram de mogelijkheid om een FAQ toe te voegen. In dit artikel leggen we je uit waarom dit handig is voor jouw bedrijf én natuurlijk hoe je ze instelt.

Nieuw op Instagram: veelgestelde vragen

Instagram FAQ-functie

Krijg jij vaak terugkerende vragen? Dan is de nieuwe Instagram FAQ-functie (Frequently Asked Questions) een ideale uitkomst voor jouw bedrijf! De veelgestelde vragen worden aan het begin van een chat met je bedrijfsaccount weergegeven als suggestie. Zo kunnen jouw (potentiële) klanten in slechts één klik een vraag aan je stellen. Gebruiksvriendelijk en laagdrempelig.

Hoe stel je de veelgestelde vragen in?

De veelgestelde vragen zijn eenvoudig in te stellen. De enige voorwaarde voor het instellen van een FAQ, is het hebben van een bedrijfsprofiel op Instagram. Hoe je de FAQ instelt? We leggen het je stap voor stap uit.

  • Stap 1: Ga naar het menu (de drie streepjes rechtsboven in je profiel)
  • Stap 2: Klik op Instellingen
  • Stap 3: Ga naar Bedrijf
  • Stap 4: Klik op Veelgestelde vragen
  • Stap 5: Klik op Instellen in de blauwe button
  • Stap 6: Vul je vraag in en klik rechtsboven op het blauwe vinkje om de vraag op te slaan

Gefeliciteerd! Je eerste veelgestelde vraag is aangemaakt. Je krijgt nu een overzicht te zien van je veelgestelde vragen en een aantal opties.

Opties FAQ

Je kunt je FAQ op ieder moment wijzigen door middel van opties. De eerste optie is het inschakelen van de veelgestelde vragen. Door het bolletje naar links te schuiven schakel je de FAQ in. Je vragen zijn nu zichtbaar bij het begin van elk Instagram chatgesprek. Daarnaast kun je hier meerdere vragen toevoegen. Op dit moment (februari 2021) kun je maximaal vier vragen toevoegen.

Geschikte voorbeeldvragen

Heb je een winkel? Dan zou ‘Wanneer kan ik mijn bestelling komen ophalen?’ een passende vraag zijn. Of ben je een makelaar en krijg je voortdurend de vraag of het mogelijk is om woningen te bezichtigen of met hoeveel personen? Dan zijn dit vragen die je kunt instellen. Ook voor restaurants kan deze functie handig zijn. Wat dacht je van vragen over afhaaltijden of bezorging, zoals ‘Op welke dagen bezorgen jullie?’.

Waarom is deze functie handig?

Deze nieuwe Instagramfunctie is handig als je veel chatgesprekken hebt, vaak dezelfde vragen krijgt óf mensen snel wilt informeren, bijvoorbeeld over de huidige coronamaatregelen. Maak het jezelf makkelijk zonder af te doen aan je persoonlijke benadering. Je hebt namelijk naast standaard antwoorden nog altijd de mogelijkheid om zelf te typen en een gesprek aan te gaan.

Extra handig

Veelgestelde vragen beantwoord je, als de vraag zich daarvoor leent, met een kant en klaar antwoord. Bijvoorbeeld je contactgegevens zoals e-mailadres en telefoonnummer. Dit zijn vaststaande gegevens en lenen zich dus perfect om in te stellen als standaard antwoord. Antwoorden instellen kan via het bedrijfsmenu en in plaats van veelgestelde vragen kies je voor opgeslagen antwoorden.

Veel succes met het instellen van je FAQ. Hulp nodig? We helpen je graag!

Ook interessant

Volgt jouw website het natuurlijke pad?
3 min leestijd

Volgt jouw website het natuurlijke pad?

Online marketing: Het klinkt misschien raar: een natuurlijk pad voor een website. Maar er zijn echt een aantal ‘regels’ als het gaat om website ontwerp die jouw website kunnen verbeteren. Door bestaande websites zijn een verwachtingspatronen ontstaan.

Lees meer
Hoe voer je een goed zoekwoordenonderzoek uit?
4 min leestijd

Hoe voer je een goed zoekwoordenonderzoek uit?

Online marketing: Zoekwoordenonderzoek is de basis voor een goede SEO en SEA strategie. Maar waar begin je? Er zijn verschillende tools en methodes om de juiste zoekwoorden te achterhalen. We helpen je graag op weg.

Lees meer
Hoe je de scrolldiepte meet in Analytics 4
5 min leestijd

Hoe je de scrolldiepte meet in Analytics 4

Online marketing: Om je websitepagina volledig te zien moeten bezoekers scrollen. Scrollen jouw bezoekers helemaal tot onderaan je website? Door de scrolldiepte te meten in Google Analytics 4 kom je erachter of bezoekers je website helemaal zien.

Lees meer
Bekijk alle berichten