Is jouw bedrijf dicht? Genereer toch omzet!

19 januari 20214 minuten leestijd

Je bedrijf is gesloten en helaas… dat blijft de komende weken zo. Mensen mogen niet langskomen om kleding te kopen, hun haar te laten knippen of te genieten van een heerlijk gerecht. Maar er zijn kansen, online kansen! Door online goed vindbaar en zichtbaar te zijn, kun je wellicht omzet genereren terwijl je fysieke bedrijf dicht is.

Hoe word ik online vindbaar?

Door online actief te zijn! Dat kan op verschillende manieren, zoals via social media, (betaalde) advertenties of door het hebben van een webshop of website. Maar hoe doe je dat? Het aanmaken van een social media account op Facebook of Instagram is gratis en om online te adverteren heb je een website of webshop nodig. Daar helpen wij van Nederdesign je graag bij. Het ontwerpen en bouwen van een website of webshop is namelijk één van onze specialiteiten.

Online marketing

Door middel van online marketing maak je jouw bedrijf beter zichtbaar en vindbaar. Dit doe je door online te communiceren. Online communiceren kan op verschillende manieren, welke manier het beste werkt voor jouw bedrijf hangt af van het doel dat je wil bereiken. Wil je meer webshopbezoekers, meer naamsbekendheid of meer (online) aankopen? Op basis van je doelstelling(en) kies je de juiste mix van online marketingmiddelen. De meest gebruikte middelen zijn:

  • schrijven van de juiste content voor website of webshop
  • het verbeteren van je website of webshop
  • social media
  • online adverteren

Schrijven van content

Een professionele website of webshop bestaat uit passende content. Teksten die (potentiële) klanten informeren over wat je te bieden hebt en wie je bent. Speel in je teksten in op de behoeften van je klant. Goede webteksten dragen bij aan de vindbaarheid van je website. De tekst wordt namelijk geindexeerd door zoekmachines als Google en Bing. Het indexeren houdt in dat de zoekmachines pagina’s registreren voor in hun database. Deze indexering bepaalt hoe zichtbaar je bent in de zoekresultaten. Daarom zijn teksten zo belangrijk. Lees ook eens ons blog: ‘Online goed gevonden worden, hoe doe je dat?

Verbeteren van je website/webshop

Heeft je website veel bezoekers maar valt de online verkoop tegen? Dan is het goed om in kaart te brengen hoe de websitebezoekers zich gedragen. Hoe navigeren ze, waar klikken ze op en tot waar bekijken ze je website? Zo kom je erachter wat je bezoekers interessant vinden, wat ze zien en waar ze eventueel afhaken.

Social media

Zoals eerder aangegeven, is het aanmaken van een professioneel social media kanaal gratis. Vul je bedrijfsprofiel volledig in en gebruik je logo als profielfoto. Nodig mensen uit om je bedrijfspagina te volgen en plaats berichten over wat je wél kunt doen nu je bedrijf gesloten is. Kapperszaak? Deel tips en tricks voor het onderhouden van het haar en bied doe-het-zelf verfkits aan. Heb je een sportschool? Deel oefeningen die sporters thuis of buiten kunnen uitvoeren. Restauranthouder? Deel je afhaalmenu, laat mensen bestellen via een berichtje en deel foto's van je lekkerste gerechten. Bonustip: Maak bij het plaatsen van je bericht gebruik van je bedrijfsnaam en gebruik relevante hashtags.

Online adverteren

Naast het onder de aandacht brengen van je producten of diensten via je website, webshop of social media is het mogelijk om online te adverteren. Nu alles nog een tijdje dicht blijft, kan het interessant zijn om je producten of diensten te promoten en zo extra onder de aandacht te brengen. Dit kan door middel van online adverteren via tekstadvertenties (zoekcampagne), productadvertenties (shoppingcampagne), beeldadvertenties (displaycampagne), videocampagnes of via social media. 

Doelen stellen

Welke online marketingmiddelen zijn geschikt voor jouw bedrijf? Dat is afhankelijk van jouw doelstelling(en). Vind je het lastig om het bezoekersgedrag in kaart te brengen? Of weet je niet waar je moet beginnen met online adverteren? Wij van Nederdesign helpen je graag! Onze eventuele samenwerking begint met een goed gesprek waarin we samen een hoofddoelstelling en ondersteunende subdoelstellingen bepalen. Tien verkochte broeken of twintig afhaalmaaltijden op een dag? Op basis van de doelstellingen bepalen we welke online marketingmiddelen we inzetten om deze doelen te behalen.

Kortom: er zijn kansen om tijdens de sluiting van je bedrijf te werken aan je naamsbekenheid én je producten of diensten te verkopen. Ga zelf aan de slag met bovenstaande tips of contacteer ons en we drinken samen online een kop koffie om de mogelijkheden passend bij jou budget in kaart te brengen. Vul ons contactformulier in en wij nemen binnen één werkdag contact met je op.

Benieuwd naar de oplossingen binnen jouw budget?

Sander Bruggeman

We helpen je graag met het realiseren van jouw online doelstellingen. Neem vandaag contact met ons op voor een kenningsmakingsgesprek!

Neem contact op

Ook interessant:

5 tips voor een goed vindbare en succesvolle blog
4 maart 20214 minuten leestijd

5 tips voor een goed vindbare en succesvolle blog

Schrijf jij regelmatig een blog? Dan kan dit artikel jou helpen bij het schrijven van een blog dat naast interessant is, óók goed gevonden wordt in de zoekresultaten! We geven je 5 praktische tips!

Lees meer
Nieuw op Instagram: veelgestelde vragen
23 februari 20213 minuten leestijd

Nieuw op Instagram: veelgestelde vragen

Maak de communicatie met je (potentiële) klanten nog makkelijker: voeg veelgestelde vragen toe op Instagram! Sinds februari 2021 biedt Instagram deze mogelijkheid. In dit artikel leggen we je uit waarom dit handig is.

Lees meer
Haal het maximale uit je contactpagina!
16 februari 20214 minuten leestijd

Haal het maximale uit je contactpagina!

De contactpagina is, naast de Over ons pagina, een van de meest bezochte pagina’s van je website. Hier zoeken (potentiële) klanten naar contactgegevens. Maar welke gegevens moet een contactpagina bevatten? En waar voldoet een goede contact

Lees meer