Voordelen Google Mijn Bedrijf
Waarom het goed is om je bedrijf aan te melden bij Google Mijn Bedrijf? Het antwoord is simpel. Het biedt namelijk alleen maar voordelen én het is gratis. Met een Google Mijn Bedrijf vermelding verbeter je de vindbaarheid van je website bij lokale zoekresultaten. Hieronder even alle voordelen op een rijtje:
- Je contactgegevens zijn direct zichtbaar.
- Je bedrijf is makkelijker vindbaar in Google Maps.
- Je bedrijf is vaker zichtbaar aan de rechterkant in Google Zoeken.
- Er wordt altijd de juiste bedrijfsinformatie weergegeven.
- Je kunt aangepaste openingstijden toevoegen.
- Je hebt de mogelijkheid om reviews te krijgen en te reageren op deze reviews.
- Je kunt foto’s toevoegen zodat potentiële klanten een beter beeld krijgen van je bedrijf.
- Je kunt een product- of dienstenaanbod weergeven.
- Je hebt elke week de mogelijkheid om een post te plaatsen met informatie over jouw bedrijf.
- En… het is gratis!
De belangrijkste functies
De Google Mijn Bedrijf pagina biedt dus een hoop functionaliteiten aan. Maar voordat we verder ingaan op deze functionaliteiten, is het goed om aan te geven dat de functionaliteiten per bedrijfscategorie wisselen. Het kan dus zo zijn dat een bepaalde functionaliteit niet voor jouw bedrijfspagina beschikbaar is.
Als je inlogt bij Google Mijn Bedrijf, zie je links het menu met alle functionaliteiten. De homepage geeft een overzicht van de bedrijfspagina en de belangrijkste functionaliteiten: bedrijfsinformatie, Google Post, inzichten, reviews, foto’s en producten en diensten.
Bedrijfsinformatie
Het toevoegen van informatie is de belangrijkste functionaliteit binnen Google Mijn Bedrijf. Hier kan je alle essentiële bedrijfsinformatie, zoals je bedrijfsnaam, openingstijden, adres, telefoonnummer, website, producten en/of diensten en een afspraaklink toevoegen. Handig!
Google Post
Met een Google Post kun je wekelijks relevante informatie delen met (potentiële) klanten. Een Post aanmaken? Dat kan door een update of blog te delen, producten toe te voegen of door aanbiedingen of evenementen toe te voegen aan je bedrijfsprofiel. Een post blijft één week zichtbaar.
Inzichten
De functie ‘inzichten’ is een soort Google Analytics binnen Google Mijn Bedrijf. Via inzichten weet je hoe klanten naar je bedrijf zoeken, welke zoekopdrachten gebruikt zijn om je bedrijf te vinden en welke acties klanten ondernemen naar aanleiding van je bedrijfsvermelding.
Reviews
Reviews stralen vertrouwen uit. Via jouw Google Mijn Bedrijf profiel kunnen klanten reviews achterlaten. Vanuit je bedrijfsprofiel kun je hierop reageren. Onze tip is om zowel op de positieve als negatieve reviews te reageren. Zo laat je zien dat de mening van je klanten ertoe doet. Meer over negatieve reviews en hoe je ermee omgaat lees je in het blog dat we hierover geschreven hebben.
Foto’s
Met foto’s geef je een kijkje achter de schermen. Mensen willen graag weten wat ze kunnen verwachten als ze bij een bedrijf langsgaan, met foto’s laat je dit letterlijk zien. Je bepaalt dus ook direct wat bezoekers van je bedrijf zien, omdat de eerste foto’s zichtbaar zijn in de zoekresultaten.
Producten en diensten
Heb je een bedrijf met producten? Voeg dan je productassortiment toe aan je Google Mijn Bedrijf pagina. Deze functie biedt je namelijk een extra mogelijkheid om je producten te tonen. Heb jij geen producten in je assortiment, maar bied je wel diensten aan? Ook deze kun je vermelden onder de functie ‘services’. De diensten voeg je toe door bedrijfscategorieën toe te voegen, zoals bijvoorbeeld ‘online marketing’.
Conclusie:
De Google Mijn Bedrijfspagina is een extra kans om jouw bedrijf onder de aandacht te brengen bij (potentiële) klanten. Heb je deze bedrijfspagina nog niet? Grijp deze kans dan en maak je Google Mijn Bedrijf pagina aan!