SEO, wat is dat?
Even terug naar het begin… Wat is SEO eigenlijk? SEO staat voor Search Engine Optimization, oftewel zoekmachineoptimalisatie. Dat is het verbeteren van je website, zodat deze beter gevonden kan worden door zoekmachines zoals Google. Hoe beter je website geoptimaliseerd is, hoe groter de kans dat bezoekers via een zoekmachine op je website terechtkomen.
Zoekmachineoptimalisatie bestaat uit drie onderdelen. SEO-teksten, een technisch goed ingerichte website én links naar je website toe. In dit artikel gaan we verder in op het eerste onderdeel, de SEO-teksten.
Zorg voor relevante teksten
Op basis van een zoekopdracht van een geïnteresseerde, kijkt de zoekmachine naar relevante informatie op jouw website. Het belangrijkste is dus dat je teksten daadwerkelijk relevant zijn! De eenvoudigste manier om dit te realiseren, is door zoekwoorden te verwerken in je tekst, en dan met name in de koppen en subkoppen. Verkoop je bijvoorbeeld mondmaskers? Dan is ‘mondmasker kopen’ een interessant zoekwoord. Door een tekst te schrijven met daarin verschillende keren ‘mondmasker kopen’, zal Google én dus ook jouw doelgroep je website sneller kunnen vinden. Want simpel gezegd: goede SEO-teksten krijgen een betere waardering door zoekmachines als Google, waardoor je website hoger in de resultaten komt.
Hoe schrijf je een goede, relevante SEO-tekst?
Een tekst schrijf je allereerst voor de bezoekers van je website. Maar hoe schrijf je een goede tekst, die ook SEO-geoptimaliseerd is? We geven je een paar tips!
- Gebruik relevante zoekwoorden (zoals mondmasker, mondmasker kopen, stoffen mondmasker).
- Verwerk de zoekwoorden in titels en tussenkopjes.
- Gebruik synoniemen voor het zoekwoord.
- Probeer duidelijk te schrijven voor je bezoekers (gebruik niet te veel vakjargon).
Hulp nodig bij het schrijven van goede en relevante SEO-teksten? Neem dan eens contact met ons op. De internet profs van Nederdesign helpen je graag verder!