Een snelle oplevering
Destijds was er een grafisch ontwerpster bezig met het ontwikkelen van onze huisstijl, samen met haar en met Sander hebben we gekeken wat we wilden uitstralen met Bayck. Sander gaf aan wat hij voor ogen had en wat hij kon bouwen. Zo zijn we samen tot de structuur en het ontwerp van de website gekomen. De website werd snel opgeleverd en sindsdien zijn we volop bezig met het doorontwikkelen ervan.’
Een dynamisch proces
Angelo: ‘Voor ons is het verbeteren van de website een dynamisch proces. Zo hechten we veel waarde aan de statistieken: waar haken mensen af? Wat werkt juist wél? Op basis daarvan verbeteren we continu de website.’ Anouk vult aan: ‘Soms moet er op korte termijn veel gebeuren, om dit overzichtelijk te houden hebben we een gezamenlijk projectoverzicht met Nederdesign. Daarin geven we aan wat er prioriteit heeft en wat we even kunnen doorschuiven. Sander is hier heel flexibel in, maar geeft het ook aan wanneer iets niet haalbaar is. Deze werkwijze is erg fijn.’
Opbouwen naamsbekendheid
‘Nederdesign heeft niet alleen onze website gerealiseerd, maar is ook vanaf het allereerste moment bezig met de online marketing van Bayck. Samen hebben we in kaart gebracht wie onze concurrenten zijn, wat zij doen op het gebied van zoekwoorden, online marketing en social media. Op basis daarvan zijn we campagnes gaan uitdenken. We zijn een nieuw product, dus branding was heel belangrijk. Je moet naamsbekendheid opbouwen en de potentiële klant bewust maken van de toegevoegde waarde die je hen kan bieden. Regelmatig terug in beeld komen, door middel van retargeting, mét de juiste boodschap is van groot belang,’ aldus Anouk.
Continu een stijgende lijn
Angelo gaat verder: ‘In onze statistieken zien we dat al deze inspanningen echt effect hebben. Om te beginnen aan onze volgers op social media, dit aantal is enorm gestegen. Voorheen waren dit vooral mensen uit ons eigen netwerk, maar inmiddels zijn dit mensen uit heel Nederland. Ook komt er veel meer interactie op posts én zien we terugkerende bezoekers op onze website. We zien dat zij meerdere keren de website bekijken voordat ze een fiets bestellen. Er zit continu een stijgende lijn in resultaten en bezoekers.’
Koppeling met marketplaces
Anouk: ‘Verder maken we nu een start met verschillende marketplaces zoals Bol.com en Google Shopping. Nederdesign ondersteunt ons bij het opzetten hiervan. Hier komt heel wat techniek bij kijken, zodat je website uiteindelijk kan communiceren met de marketplaces. Wij hebben hier geen kaas van gegeten en willen graag ‘gewoon’ verkoop generen via deze kanalen. Sander zorgt ervoor dat de feed die hiervoor de basis is gebouwd wordt en dat alles goed met elkaar communiceert.
We ervaren de samenwerking met Nederdesign als heel prettig. We kunnen Sander altijd bellen als er iets is. Soms merken we dat hij het druk heeft, maar daar ondervinden wij geen last van. Voor ons is alles op tijd af!’